Show simple item record

dc.contributor.advisorTarı Cömert, Itır
dc.contributor.authorKorkmaz, Yekta
dc.date.accessioned2020-12-06T17:17:50Z
dc.date.available2020-12-06T17:17:50Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107552
dc.description.abstractBu araştırma, Diyarbakır ili merkez ilçesindeki özel bir lisenin lise 1 ve lise 2 öğrencilerinin depresyon, anksiyete, stres ve internet bağımlılığı ilişkisine etki eden yaş, cinsiyet, ebeveyn eğitim durumu, internet kullanma nedeni gibi faktörler ile ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 50 lise 1 ve 50 lise 2 toplam 100 kişi oluşturmuştur. Veri toplama için Kişisel Bilgi Formu, İnternet Kullanım Ölçeği, Depresyon, Anksiyet, Stres Ölçeği kullanılmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizi `SPSS 19.0 for Windows` programı ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrasında verileri değerlendirmeye başlamadan önce, çalışmada kullanılan tüm ölçeklerin güvenilir olup olmadığının belirlenmesi için Cronbach Alpha Katsayısı yapılmıştır. Pearson çarpım moment korelasyon katsayısı gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<.05 olarak kullanılmıştır Kontrol değişkenleri açısından dağılımın homojen olup olmadığı incelenmiştir.Sonuçlar incelendiğinde, genel olarak değişkenlerin yordama gücü yüksek çıkmıştır. Bu çerçevede, DASÖ' nün ve alt boyutlarından depresyon ile anksiyetenin ve eğitim durumu, internet kullanma amaçlarından arkadaş bulma ve sohbet amaçlı kullanımının internet kullanımı yordama gücü yüksektir. DASÖ' nün alt boyutlarından stres ile internet kullanımı yordama gücü anlamalı bulunmamıştır.İnternet bağımlılığı gelecekte büyük bir sağlık sorunu olarak görülmektedir. Bundan dolayı risk grubundaki ergenlere internet bağımlılığının belirtileri ve oluşabilecek sağlık sorunları konusunda hem risk grubundaki ergenlere hem de ailelerine uzmanlar tarafından eğitim programları hazırlanması gerektiği düşünülmektedir. Sosyal alanların kısıtlı olmasının internet kullanımını arttırdığı düşündürmektedir. Sosyal alanda çeşitli imkânların sunulması ve bu alanların rahat ulaşılabilir olmasının daha faydalı olacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: İnternet Bağımlılığı, depresyon, anksiyete, stres, eğitim durumu, cinsiyet.
dc.description.abstractAim of this research, Diyarbakir central province in a private high school high school 1 and school 2 students depression, anxiety, stress, and internet addiction relations affecting the age, gender, parental education level, use the internet as a cause factors and the relationship was conducted to analyze. Sample is 100 people, 50 high school 1 and 50 high school 2, constitute the research study sample. For data collection was used personal information form, Internet usage scale, Depression, Anxiety, and Stress Scale. Statistical analysis of survey data was carried out with `SPSS 19.0 for Windows` program. After application, the data evaluation before starting, all of the scales used in this study to determine whether reliable Cronbach's alpha coefficients were made. Pearson product moment correlation coefficient was used as the statistical techniques. Signifance level was used as p<.05. In terms of control variables,Distribution was examined whether it was homogeneous or not. When examining the results , in general were higher predictive power of the variables. In this context, DASS and sub-dimensions of depression with anxiety and educational level, the aim of using the internet to find friends and chat purposes of the predictive power of the internet usage is high. Strength of yordama is not founded meaningful usage of stress and internet in DASS's subdimension. Internet addiction is seen of as a huge wealth problem in future.For these reason ,It is tought that education programme must be prepared by expert for both adolescent in risk group and its family with respect to symptom of internet addiction and wealth problems which will be happened. Because of Social area is limited,it is thought that the usage of Internet is increased. The provision of various facilities in the social field, and this is easily reachable areas are thought to be more useful.Keywords: Internet Addiction, depression, anxiety, stress, education level, genderen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin depresyon, anksiyete, stres ve internet bağımlılığı ilişkisinin bazı değişkenlerine göre yordanması
dc.title.alternativeHigh school students depression , anxiety, stress and internet dependence and prediction of some variables by relationship
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.identifier.yokid10057741
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417727
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess