Show simple item record

dc.contributor.advisorAküzüm, Cemal
dc.contributor.authorKarakuzu, Eşref
dc.date.accessioned2020-12-06T17:17:34Z
dc.date.available2020-12-06T17:17:34Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107545
dc.description.abstractDeğişimin hızına yetişmenin gittikçe zorlaştığı günümüzde bilginin ve bilgi yönetimi uygulamalarının önemi de artmaktadır. Bütün organizasyonlar gibi okullar da yaşamlarını sürdürebilmek ve amaçlarını gerçekleştirebilmek için bilgiyi etkin bir şekilde yönetme ihtiyacı duymaktadırlar. Bilgi yönetimi örgütsel bir süreç olarak tasarlanmak ve sürekli geliştirilmek durumundadır. Bu süreç her tür çağdaş örgütte olduğu gibi okullar açısından bilgi yönetimini bir zorunluluk hâline getirmiştir.Bu çalışmada okulları yöneten okul müdürlerinin, bilgi yönetimi yeterlilik düzeylerini uygulamaya yönelik olarak öğretmenlerin bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, öğretmenlerin, okul yöneticilerinin bilgi yönetimini kullanabilme becerilerine ilişkin görüşleri ile araştırmanın değişkenleri olan cinsiyet, görev türü, yaş, branş, çalışma süreleri ve okul türü arasında anlamlı farklılık olup olmadığı araştırılmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için 5'li Likert türünde 44 maddelik bir anket kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiş, güven aralığı p<0.05 olarak alınmıştır. Araştırmada öğretmenlerin branş ve okul türü değişkenlerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bununla birlikte cinsiyet, görev türü, yaş, çalışma süreleri değişkenlerinde anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. Son olarak; veriler doğrultusunda araştırmaya ve sonuçlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilgi, Bilgi Türleri, Bilgi Yönetimi, Bilgi Yöneticisi
dc.description.abstractThe importance of information and applications of information management is increasing as it is getting harder to keep up with the pace of the change nowadays. Like all the other organizations, schools also need to manage the information effectively in order to be able to subsistence and realize their goals. Information management has to be planned as an organizational process and progressively developed. This process, just as in any kind of contemporary organization, has made process management a must for schools.In this study, It has been aimed to evaluate the principals' qualification level of information manament's application with the viewpoint of the teachers. To that end, it has been surveyed if there is a significant difference between teachers' and school managers'views related to the skills of using information management and factors of the survey which is gender, duty type, age, major, working hours, and school type. To gain data of the survey, a questionnaire having 44 items quintet Likert has been used. Data of the survey has been analysed using SPSS package programme, and realibility gap has been taken as p<0,005. In the survey, a significant difference has been identified between the factors of teachers' major and school type. Furthermore, a significant difference hasn't been identified between gender, duty type, age, and working hours. Finally; under the light of the data, suggestions have been made intended for the survey and its results.Key Words: Knowledge , kinds of knowledge , knowledge management, knowledge managers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumları müdürlerinin bilgi yönetimi yeterliklerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of knowledge management ability of principals in secondary schools according to opinions of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmManagerial competence
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10056409
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417735
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess