Show simple item record

dc.contributor.advisorBakan, İsmail
dc.contributor.authorAkkaya Göğüş, Gülnihal
dc.date.accessioned2020-12-06T17:17:27Z
dc.date.available2020-12-06T17:17:27Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107542
dc.description.abstractKüçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ) hem dünya hem de ülkemiz ekonomisinin en önemli unsurlarındandır. Büyük yatırımlar gerektirmeyen ve aynı zamanda büyük işletmelere kıyasla daha esnek bir yapıya sahip olan KOBİ'ler değişimlere daha kolay adapte olabilmektedir. Bu bağlamda dünya ve ülke ekonomilerinin dinamizm kazanmasındaki en önemli aktörler arasında yer almaktadırlar. Dolayısıyla ülkelerin ekonomik kalkınması ve toplumsal refah için KOBİ'lerin sağlıklı bir ortamda faaliyet göstermeleri ve büyümelerini de gerçekçi temellere dayandırmaları gerekir. KOBİ'ler üzerine yapılan araştırmaların büyük kısmı büyüme stratejileri, büyümeye etki eden faktörler üzerinedir. Bu çalışmada Gaziantep ilinde faaliyet göstermekte olan KOBİ'lerde stratejik büyüme araştırılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmış olup toplam 200 kişi ile görüşülmüştür. Anahtar kelimeler: KOBİ, Büyüme, Gaziantep
dc.description.abstractSmall and Medium Sized Enterprises (SME) are among the most important components of the economy both in the world and in our country. The SMEs, those which do not need big investments and compared with big enterprises have a flexible structure, can adapt easily to the changes. In this context, these are among the most important actors for gaining dynamism of the world and country economies. Therefore, the SMEs should operate in healthy conditions and also they have to lay their growths down to rational roots for economical growth and social welfare. Most of the researches on SMEs is on growth strategies and the factors affecting growth. In this study, strategic growth was investigated in SMEs operate in Gaziantep province. The survey method was used for data collection and a total of 200 people were interviewed during the study.Keywords: SMEs, Growth, Gaziantepen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKOBİ`lerde stratejik büyüme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmStrategic growth
dc.subject.ytmGrowth
dc.subject.ytmGaziantep
dc.identifier.yokid10067997
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417736
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess