Kendi kendine liderlik stratejileri açısından kamu okulu ve özel okul yönetici uygulamaları: Gaziantep ili örneği
dc.contributor.advisor | Çelik, Mazlum | |
dc.contributor.author | Polat, Haci Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:16:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:16:53Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107527 | |
dc.description.abstract | Kendi kendine liderlik; davranış odaklı stratejiler, doğal ödül stratejileri ve yapıcı düşünce modeli stratejileri olmak üzere üç önemli stratejiyi kapsamaktadır. Bu araştırmada, kamu ve özel okullarda görev yapan idareci personelin kendi kendine liderlik strateji düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın araştırma problemi ve alt problemlere cevap aramak amacıyla karma analiz yöntemi kullanılmıştır. Zaman sıralı karma yöntem araştırmaları olarak tanımlanan bu yöntemle, araştırma örnekleminde bulunan ve anketle veri toplanan katılımcılara nicel yöntemle elde edilen bulguların sebepleri sorulmuş ve mesleğin uzmanları olarak yorumları alınmıştır. Böylece nicel ve nitel veri setlerinin karışımı ile daha geniş ve zengin hale getirilmektedir. Karma yöntem kullanılan bu araştırmanın nitel boyutunda veri toplama yöntemi olarak görüşme tekniği kullanılmıştır.Bu araştırmanın nicel verileri, Gaziantep ilinin Şahinbey ve Şehitkâmil ilçesinde görev yapan 25'i özel, 65'i kamuya bağlı okullarda çalışan toplam 230 okul idarecisiyle birebir görüşülerek anket yoluyla toplanmıştır. Nicel bulguların yorumlanması amacıyla kolayda örneklem yöntemi kullanılarak belirlenen 3'ü özel, 5'i kamu okullarından olmak üzere toplam 8 idareciyle görüşme yapılmıştır.Kendi kendine liderlik ölçeği ile toplanan veriler ile frekans analizleri yapılarak örneklemin demografik özellikleri birbiri ile karşılaştırılmıştır. Kamu ve özel okul yöneticilerinin kendi kendine liderlik seviyeleri ve uyguladıkları stratejiler açısından farklılıklar bulunup bulunmadığını belirlemek amacıyla t- testleri yapılmıştır. Yapılan testler sonucunda genel kendi kendine liderlik stratejileri ve hedef belirleme alt boyutu açısından anlamlı fark tespit edilmesine rağmen; başarılı performans hayal etme, kendi kendine konuşma, kendini ödüllendirme, düşünce/fikir değerlendirme ve kendini cezalandırma stratejileri açısından anlamlı farklılık belirlenememiştir. Anahtar Sözcükler: Liderlik, Kendi Kendine Liderlik, Kendi Kendine Liderlik Stratejileri | |
dc.description.abstract | Self leadership includes three important strategeis; behavior focal strategies, natural reward strategies, model of thinking maker strategies. The objective of this research is to compare the self leadership strategy levels of the managers working as principal and vice principal in government and private schools. To achieve general answers for problems related to this research study and further, mixed analysis method is used. with that, so called timely mixed method researches, the reasons of inventions achieved by quantitative method which is asked to those participients who illustrated the researchs and from whom the data is collected by survey, as well as from profession experts interpretations is also accepted. İn this way it is brought to more wide and extensive state by miscellaneous of quantitative and qualitative data sets. In the dimensions qualitative of this mixed method used researchs, technique of conservation is used for data collection method.The quantative datas of this research is collected from total 230 school administrators working in 25 private and 65 government schools attached to district Şahinbey and Şehitkâmil of Gaziantep city. Analysis is done by talk with each of them by the way of survey. For interpretaation of quantative findings, conservation is done with 8 adminstrator of 3 private and 5 government schools which is determined by using the simple illustration method.Data which is collected through self leadership criterion and the features of demographic illustration done by frequency analysis compared with each other. T-tests has been done to determine levels of self leadership of government and private school adminstrators and differences in order to look strategies they apply. In the results of tests, indespite of determination of expressive difference in self leadership and basic target designation; the meaningful differences couldn't determined in order to strategies of self talking, self reward, evalmation of thinking/idea and self punishment.Key Words: Leadership, Self Leadership, Self Leadership Strategies | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Kendi kendine liderlik stratejileri açısından kamu okulu ve özel okul yönetici uygulamaları: Gaziantep ili örneği | |
dc.title.alternative | Kendi̇ kendi̇ne li̇derli̇k strateji̇leri̇ açisindan kamu okulu ve özel okul yöneti̇ci̇ uygulamalari: Gazi̇antep i̇li̇ örneği̇ | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.subject.ytm | Gaziantep | |
dc.subject.ytm | Self management | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Strategy | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.identifier.yokid | 10069734 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425062 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |