Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkuş, Akif
dc.contributor.authorKaya, Yakup
dc.date.accessioned2020-12-06T17:15:31Z
dc.date.available2020-12-06T17:15:31Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107490
dc.description.abstractBu araştırmada, Gaziantep ilinin Şahinbey ilçesinde bulunan ilkokulların, bu okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin algılarına göre `yönetici`, `öğretmen`, `öğrenci`, `öğrenme ortamı ve süreci`, `okul kültürü ve ortamı` ile `okul çevresi ve veli` boyutlarında etkili okul özelliklerine sahip olma düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu araştırma verilerinin toplanmasında, kaynak taraması ve alan araştırması teknikleri kullanılmıştır. Alan araştırmasında ilkokulda görev yapan yönetici ve öğretmenlere anket formu uygulanmış ve yöntem olarak da survey tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ilinin Şahinbey ilçesinde bulunan ilkokullarda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunda 43 okul yöneticisi ile 241 öğretmen yer almaktadır.Çalışmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir:1-Araştırma sonucunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin algılarına göre, etkili okul özellikleri bakımından en etkili boyut `okul yöneticisi` boyutu olup, en az etkili boyut `okul çevresi ve veli` boyutu olduğu tespit edilmiştir.2-Etkili okula ilişkin kadın ve erkek katılımcılar arasında yönetici görüşleri bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.3-Etkili okula ilişkin yönetici görüşlerinin katılımcıların kıdemlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir.4-Etkili okula ilişkin katılımcıların yönetici görüşlerinin eğitim ve yaş düzeylerine göre anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir.5-Katılımcıların etkili okula ilişkin yönetici görüşlerinde branşlarına göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Etkililik, Etkili Okul, Değişim Süreci, İlkokul
dc.description.abstractThis research aims to determine the having of effective school size of schools in district, Şahinbey, of Gaziantep in terms of `administrators`, ``teachers`, `students`, `learning environment and process`, `school environment and culture` and `school environment and parent` with regards to perception of administrators and teachers who work in these schools.Data of this research are collected by using literature review and field research. In field research, administrators and teachers of elementary schools are subjected to questionnaire form by applying survey technique as the method.Administrators and teachers of elementary schools in Şahinbey, Gaziantep in 2012-2013 Academic Years constitutes the population of this research. There are 43 administrators and 241 teachers in this research group.The findings of this research are below;1-According to perceptions of administrators and teachers with regards to effective school features, the most effective size is `school administrators` and the least effective size is `school environment and parent`.2-There isn't any significant difference between man and woman participants about effective school in terms of administrator opinions.3-It's determined that administrator opinions about effective schools are significantly change according to seniority of participants.4-It's determined that effective school opinions of participants significantly change according to their academic and age levels.5-It's determined that effective school opinions of participants don't significantly change according to their branches.Keywords: Effectiveness, Effective School, Period of Change, Elementary Schoolen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul paydaşlarının görüşlerine göre etkili okul geliştirme (Şahinbey İlçesi örneği)
dc.title.alternativeEffective school development according to the views of school sharers (The case of Şahinbey)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManager effectiveness
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool culture
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.subject.ytmSchool improvement
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10072051
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425059
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess