Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Yakup
dc.contributor.authorBakim, Mehmet Emrullah
dc.date.accessioned2020-12-06T17:15:24Z
dc.date.available2020-12-06T17:15:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107487
dc.description.abstractBu çalışmada genel hatları ile uluslararası pazarlama ve tutundurma konuları açıklanacaktır. Öncelikle, Uluslararası Pazarlamanın tanımından uluslararası ve çok uluslu şirketlere, bu şirketlerin uluslararası pazara girme nedenlerinden uluslararası pazara giriş biçimlerine konular açıklanacaktır. Sonra, tutundurma kavramı açıklanacak ve Gaziantep bölgesinde yapılan 'uluslararası pazarlamada tutundurma karması elemanları' araştırması değerlendirilecektir.
dc.description.abstractIn this study topics that international marketing with general lines and promotion will be explained. First of all, the topics will be explained that from definition of international marketing to international and multinational companies', from these company's entry reasons to international market to these companies' shape of entry to international market. Later, promotion concept will be explained and research that 'promotion mix components that are used in international marketing' will be evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlamada kullanılan tutundurma karması elemanları ve Gaziantep merkezine yönelik bir uygulama
dc.title.alternativePromotion mix components which are used in international marketing and an execution intended to Gaziantep centre
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmPromotion mix
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10093038
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425080
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess