Show simple item record

dc.contributor.advisorTuncel, Gül
dc.contributor.authorAteş, Ali
dc.date.accessioned2020-12-06T17:15:01Z
dc.date.available2020-12-06T17:15:01Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107477
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin, çocuk haklarını bilmelerinin yönetimsel açıdan etkisini tespit etmektir. Araştırma sonucunda anket uygulamasına katılan 434 öğretmene ve görüşme yapılan 37 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan çalışma grubu rastgele seçilmiştir.Bu araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak anket tekniği uygulanırken, nitel veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sözleşmeyi bilme durumunun cinsiyet, yaş, medeni durum, statü, çocuğu olma durumu, eğitim durumu ve mesleki kıdem değişkenlerine göre değiştiği ve aralarında anlamlı ilişkilerin olduğu görülmüştür.Araştırma sonucunda sınıf öğretmelerinin Çocuk Hakları Sözleşmesini okudukları, bildikleri ancak uygulamada (birçok alanda) sözleşmeye uymadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sözleşmeye uymama nedenleri kendilerinden kaynaklandığı gibi kendilerini de aşan durumların varlığından kaynaklandığı görülmüştür. Çocuk Hakları Sözleşmesi'ni bilmenin (yönetici, öğretmen, öğrenci, diğer personel) yönetimsel açıdan çok olumlu sonuçlar doğuracağı saptanmıştır. Bu olumluluğun bilinmesine rağmen okullarda katılım hakkının kullanımı konusunda ciddi yetersizlikler görülmüştür. Ayrıca okulların fiziki yapısının çocuğun gelişimsel dönemine uygun olmadığı gibi öğretmen-öğrenci arasındaki ilişkinin de istenilen seviyede olmadığı tespit edilmiştir.Bu araştırma sadece ilkokullar da çalışan sınıf öğretmenlerine yönelik bir uygulamadır. Bu açıdan yönetici-öğrenci- branş öğretmenleri-veli vd. ayağı eksik kalmıştır. Benzer bir araştırma ile bu konuda yöneticilerin, öğrencilerin, diğer branş öğretmenlerinin ve ailelerin görüşleri alınabilir.Anahtar Sözcükler: Çocuk Hakları, Çocuk Hakları Sözleşmesi, Yönetim, Sınıf Öğretmenleri
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the impact primary school teachers have on children's rights from a managerial point of view. The results were gathered through a survey in which 434 teachers participated and 37 teachers were interviewed. Participants were randomly selected in the working group. In this research, quantitative and qualitative research methods were used in combination. While quantitative data survey techniques were applied as a collection tool, qualitative data collection techniques were used as a semi-structured interview guide.The research results showed that knowledge of the convention varies according to gender, age, marital status, parental status, education level and seniority in profession, and also showed that the effect of these factors is significant. The survey resulted in teachers actually reading the Convention on the Rights of the Child having a strong knowledge about the case (in many areas) but not in complying with the regulations. It was found that the reasons why teachers did not comply with the regulations were personal reasons and there are cases that exceed themselves.Following the Children's Rights Convention show that from the managerial point of view there are many positive outcomes (manager, teacher, student, other personnel). However, despite the positive results there is still a serious deficiency in practising the right to participate. Besides the physical structure of the school is not appropriate to the child's developmental stage; the relationship between teachers and students is not at the desired level. This research study is only aimed at primary school teachers. In this respect, the manager-student-branch teachers-parents etc were not included in the research. In future studies which involve similar research, the thoughts of managers, students and other branch teachers could be considered. Keywords: Children's Rights, Children's Rights Convention, Management, and Primary School Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYönetimsel açıdan sınıf öğretmenlerinin çocuk hakları konusunda bilgi sahibi olmalarının etkililiği üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeA study of the effectiveness of classroom management of primary school teachers as related to their perspective on children's rights
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren Rights Convention
dc.subject.ytmInformation usage
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmChildren's rights
dc.identifier.yokid10069597
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425092
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess