Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Ömer Mücahit
dc.contributor.authorTorun, Zeynep Betül
dc.date.accessioned2020-12-06T17:14:16Z
dc.date.available2020-12-06T17:14:16Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107457
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin saldırganlık ve narsisizm düzeylerininhangi değişkenlere göre farklılaştığını ve bu iki düzey arasındaki ilişkiyi incelemektir.Çalışmada önce saldırganlık ve narsisizm düzeylerinin cinsiyet, okul türü, anne eğitimi,baba eğitimi, kardeş sayısı ve gelir grubu gibi değişkenlere göre anlamlı bir şekildefarklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiş, daha sonra saldırganlık ve narsisizm arasındakiilişki ele alınmıştır.Araştırma Ankara ilindeki üç eğitim kurumunda 2015-2016 Eğitim - Öğretimyılında ortaokul seviyesinde öğrenim gören 368 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.Öğrencilere ilk olarak, kendileri ve aileleri hakkında demografik bilgileri elde etmek için10 soruluk demografik bilgi formu dağıtılmıştır. Ardından Buss ve Perry (1992)tarafından geliştirilen, Buss ve Warren (2000) tarafından güncellenen `AggressionQuestionnaire` adlı ölçeğin Can (2002) tarafından Türkçeye uyarlanmış biçimikullanılmıştır. Son olarak da Thomaes vd. (2008) tarafından geliştirilen `ChildhoodNarcissism Scale` adlı ölçeğin Türkçe'ye uyarlanmış biçimi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, ortaokul öğrencileri arasında saldırganlık düzeyinin cinsiyet,okul türü, ebeveyn eğitimi ve gelir seviyesine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı,narsisizm düzeyinin ise baba eğitimine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı saptanmıştır.Ayrıca ortaokul öğrencilerinin saldırganlık ve narsisizm düzeyleri arasında pozitif yönlüanlamlı bir ilişki olduğu ve bu ilişkinin cinsiyet ve okul türüne göre farklılaşmadığıbulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Saldırganlık, narsisizm, ortaokul öğrencilerinde saldırganlık.
dc.description.abstractThis study investigates the variables that are correlated with the level of aggressionand narcissism among middle school students. It also examines the relationship betweenaggression and narcissism. The study analyzes whether variables such as gender, schooltype, parental education level, number of siblings and family income are correlated withaggression and narcissism.The sample of the study consists of 368 middle school students who attended schoolduring the 2015-2016 academic year. The students were asked to fill three questionnaires.First, the participants fill their demographic information. Second, `AggressionQuestionnaire` which was developed by Buss and Perry (1992), revised by Buss andWarren (2000) and adapted into Turkish by Can (2002) was filled by students. Finally,the participants were asked to fill `Childhood Narcissism Scale` which was developedby Thomaes et al. (2008).The study finds that aggression level among middle school students significantlydiffers across gender, school type, parental education, and income categories. Also it isfound that narcissism differs across paternal education categories. Finally, the study findsthat there is a strong and positive correlation between aggression levels and narcissismlevels among middle school students, and that this correlation does not vary acrossgenders or school types.Key Words: Aggression, narcissism, aggression at middle school students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinde saldırganlık ve narsisizm düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between aggression and narcissism levels among middle school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNarcissism
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.identifier.yokid10130877
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454207
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess