Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyüköztürk, Şener
dc.contributor.authorNazlier, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-06T17:13:36Z
dc.date.available2020-12-06T17:13:36Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107440
dc.description.abstractHızla değişen teknolojideki gelişmeler küreselleşmeyi getirmekle beraber küreselleşme de güçlü bir değişimle rekabeti ortaya çıkarmaktadır. Bu rekabet ortamında en başarılı eğitim, en iyi ve kaliteli eğitimi en ekonomik yoldan yapabilenler olmuştur. Rekabet güçlerini arttırma yöntemlerini arayan eğitim yöneticileri mobbing önleme çalışmalarına odaklanmışlardır. Günümüz koşullarında eğitim sistemlerinin temel amacı, yüksek kalitedeki eğitim hizmetini daha yüksek seviyelerde ve daha düşük maliyetlerle sunmaktır. Bunun gerçekleştirilmesi için eğitim yönetiminde değişiklik yapılmaya ihtiyaç duyulmuştur. Yönetim yaklaşımlarının hemen hepsinden yararlanan eğitim yönetimi, insan odaklı olma özelliğiyle ortaya koyduğu güçlü sistem ile bu amacı gerçekleştirmeye imkan sağlayacak bir yönetim yaklaşımıdır. Öğretmenlerin ve öğrencilerin memnuniyet seviyelerinin yükseltilmesi, sürekli geliştirme ve iyileştirme, sıfır hata ile eğitim gibi kavramlar eğitim yönetimleri için büyük önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin; mobbing algı düzeylerinin incelenmesidir.Araştırma tarama modeli niteliğindedir. Araştırmada ihtiyaç duyulan veriler, Cemaloğlu ve Ertürk (2007) tarafından öğretmenlerin psiko-şiddet algılarını ölçmek için geliştirilen ölçek kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya, 201 öğretmen katılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve ki-kare testi kullanılmıştır.Öğretmenlerin cinsiyetleri ile işleri hakkında olumsuz eleştiri görüp görmemeleri, yaptıkları işin takdir edilmemesi ve olumlu olarak değerlendirilmemesi durumlarıyla karşılaşıp karşılaşmamaları, çalıştıkları kurumdaki davetlere çağrılıp çağrılmamaları arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır.
dc.description.abstractRapidly changing technologies bringing together advances in globalization globalization also raises the competition with a strong change. The most successful education in a competitive environment, quality education has been capable of the best and most economical way. Seeking to increase their competitiveness manager training methods have focused on mobbing prevention efforts.The main objective of the education system in today's conditions, to provide high quality services with higher education levels and lower costs. Educational management was needed to accomplish this modification. Benefiting from almost all of the educational administration management approach is a management approach to achieving this goal will enable powerful system revealed the distinction of being the people-oriented. Raising the level of teachers and students' satisfaction, continuous development and improvement, training concepts such as zero defects is of great importance to education management. The purpose of this study, teachers; mobbing is to examine the level of perception.Research is a survey. As data collection methods in the study, the scale developed by Cemaloğku and Ertürk (2007) was used. The scale was conducted 201 teachers. For analyzing tha data, frequecy, percantage and chi-square test were used in the study.55.7% of the teachers surveyed women between 25-34 years of age 54,7'n%, 48.3% were married, 76.6% of the bachelor's degree, 73.1% of teachers, 38% working time in the position they found Alam In 8 is 0-5 years, the total duration of professional experience 28,9'n% were found to be 0-5 years. They've seen the negative criticism about their work with the gender of the teacher, the recognition of their work and they are experiencing the situation be treated as a positive, significant relationship between their institutions be urged to invite respectively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin mobbing algıları
dc.title.alternativeTeachers' perceptions related to mobbing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.identifier.yokid10105440
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454235
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess