Show simple item record

dc.contributor.advisorUçar, Mustafa
dc.contributor.authorÇayirağasi, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-06T17:13:32Z
dc.date.available2020-12-06T17:13:32Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107438
dc.description.abstractGünümüzde enformasyon ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişimler ekonomi alanı da başta olmak üzere, mikro ve makro düzeyde birçok alanda dönüşümün gerçekleşmesine neden olmuştur. İşletmelerin için de faaliyette bulunduğu dönem, müşterinin temel güç dengesi kaynağı olduğu `müşteri asrı` olarak tanımlanmaktadır. Keskin rekabet koşullarında işletmelerin müşterilerine karşı göstermiş olduğu tutumlar, işletmelerin başarılarında belirleyici bir faktör olarak önem kazanmaktadır. Kütlesel pazarlamadan bireysel pazarlamaya doğru bir eğilimin olduğu böyle bir ortamda `müşteriler ile kurulan bireysel, güçlü bağların` odak noktasını oluşturduğu ilişkisel pazarlama yaklaşımı ve bu yaklaşım temelinde bilişim teknolojisindeki gelişmeler ile geleneksel pazar etkileşiminin yıkıldığı elektronik pazar alanında, ortaya çıkan bağlamsal pazarlama stratejisi ön plana çıkan kavramlar arasında yer almaktadır.Bu araştırmanın temel amacı, ilişkisel pazarlamanın uygulama boyutu olarak bağlamsal pazarlamada yapıyı oluşturan unsurların, ilişkisel pazarlamaya ve müşterilerin tekrar satın alma niyetine etkisinin olup olmadığının ampirik bir araştırma ile ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında Gaziantep Havaalanında Miles&Smiles kart kullanan 400 müşteriye anket uygulanmıştır. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler araştırma amaçları doğrultusunda çeşitli istatistiksel analizlere tabi tutulmuştur.Bu analizler sonucunda, bağlamsal pazarlama stratejisi unsurları ile ilişkisel pazarlama yaklaşımı unsurları arasındaki ilişkinin varlığı, bağlamsal pazarlama unsurlarının ilişkisel pazarlama unsurları üzerinde ve ilişkisel pazarlama unsurlarının tekrar satın alma niyeti üzerinde olumlu etkilerinin olduğu saptanmıştır.Anahtar Sözcükler:ĠliĢkisel pazarlama, bağlamsal pazarlama, bilgi teknolojileri
dc.description.abstractRapid changes that has occurred in information and communication technologies recently has led to a great amount of transformation within a number of areas, particularly economy-related ones, on micro and macro levels. The period in which businesses operate is now called `the customer age` where the customer is the fundamental element in the balance of power. Attitude of businesses towards their customers under these strict conditions of competition has become a determining factor for the success of those businesses. In such an environment where there is a trend from mass marketing to individual marketing and in the electronic commerce domain where relationship marketing approach in the centre of which stays `the individual and strong bounds with customers and developments in information technology breaks down the traditional market interaction; contextual marketing strategy becomes one of the prominent concepts.The aim of this study is to reveal, via an empirical research, whether the elements that build up the structure in contextual marketing as an application dimension of relationship marketing have any influence on relationship marketing and the customer repurchase intention. Within the scope of the study, a survey was conducted in Gaziantep Airport with 400 customers who use Miles & Smiles Card. Data gained through the surveys were subjected to statistical analysis in accordance with the objectives of the study.Results of the analyses showed that there is a relation between elements of contextual marketing strategy and elements of relationship marketing approach, that the elements of contextual marketing have positive impacts on the effects of relationship marketing elements, and that the elements of relationship marketing have positive impacts on the customer repurchase intention.Key Words: Relationship marketing, contextual marketing, information technologiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlişkisel pazarlama yaklaşımında bağlamsal pazarlama stratejisinin yeri ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe role of contextual marketing strategies in relationship marketing approach and an application
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-04-12
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmRelationship marketing
dc.subject.ytmContextual marketing
dc.subject.ytmInformation technology
dc.identifier.yokid10106897
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425652
dc.description.pages235
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess