Engelli ve engelli olmayan ergen bireylerin algıladıkları sosyal destek ile intihar olasılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Başgül, Şaziye Senem | |
dc.contributor.author | Aslan, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:13:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:13:00Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107424 | |
dc.description.abstract | İntihar sıklığının arttığı günümüzde ergenlik döneminde gençlere intiharı düşündürensebeplerin belirlenmesi, özellikle risk altındaki ergenlerin zamanında fark edilebilmesiaçısından son derece önemlidir. Bu kapsamda, engelli ve engelli olmayan ergenlerde algılanansosyal destek ile intihar olasılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır.Araştırmanın örneklemini, 127 engelli, 148 engelli olmayan toplam 275 ergen; evrenini ise,İstanbul, Ankara ve Malatya illerinde, 9/11. sınıflarda eğitim gören ve 15/17 yaş aralığındabulunan engelli ve engelli olmayan ergenler oluşturmaktadır. Katılımcılara, SosyoDemografikBilgi Formu, İntihar Olasılığı Ölçeği, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal DestekÖlçeği uygulanmıştır. Veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir.Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; hem engelli hem de engelli olmayanergenlerde sosyal destek artıkça intihar olasılığı azalmaktadır. İntihar olasılığını azaltan enönemli sosyal desteğin aileden alınan destek olduğu anlaşılmıştır.Sonuç olarak; sosyal beceri eğitimlerinin verilmesi, sosyal destek sistemlerininarttırılması intiharın önlenmesinde önem taşımaktadır.Anahtar kelimeler: İntihar, ergen, engelli, algılanan sosyal destek | |
dc.description.abstract | Determining the reasons of suicide in childhood and adolescence period is extremelyimportant, so that the young at risk can be noticed in time. In this context, our purpose is toexamine the probability of suicide within disabled and non-disabled teenagers and theirrelated social support. The sample of the study consisted in 275 teenagers, 127 disabled and148 non-disabled, in the cities of Istanbul, Ankara and Malatya within 9th and 11th classesAnd the teenagers with or without disability, attending the classes were in their fifteens orseventeens. Participants were the Socio-Demographic Information Form, the SuicideProbability Scale, and the Multidimensional Perceived Social Support Scale. Data wereanalyzed by SPSS program.According to the obtained results, suicide probability is less for both disabled and nondisabledteenagers with non-working social care, it is clear that the most important supportthat reduces the possibility of suicide is the family support.As a result; Giving social skills training and increasing social support systems areimportant in preventing suicide.Keywords: Suicide, adolescent, disabled, perceived social support | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Engelli ve engelli olmayan ergen bireylerin algıladıkları sosyal destek ile intihar olasılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of the correlation between social support that individuals disabled and not disabled perceive and the possibility of suicide | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Healthy people | |
dc.subject.ytm | Suicide | |
dc.subject.ytm | Socio-demographic characteristics | |
dc.subject.ytm | Social support | |
dc.subject.ytm | Perceived social support | |
dc.subject.ytm | Disabled persons | |
dc.identifier.yokid | 10150449 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 466129 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Klinik Psikoloji Bilim Dalı |