Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşgül, Şaziye Senem
dc.contributor.authorAslan, Aylin
dc.date.accessioned2020-12-06T17:13:00Z
dc.date.available2020-12-06T17:13:00Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107424
dc.description.abstractİntihar sıklığının arttığı günümüzde ergenlik döneminde gençlere intiharı düşündürensebeplerin belirlenmesi, özellikle risk altındaki ergenlerin zamanında fark edilebilmesiaçısından son derece önemlidir. Bu kapsamda, engelli ve engelli olmayan ergenlerde algılanansosyal destek ile intihar olasılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır.Araştırmanın örneklemini, 127 engelli, 148 engelli olmayan toplam 275 ergen; evrenini ise,İstanbul, Ankara ve Malatya illerinde, 9/11. sınıflarda eğitim gören ve 15/17 yaş aralığındabulunan engelli ve engelli olmayan ergenler oluşturmaktadır. Katılımcılara, SosyoDemografikBilgi Formu, İntihar Olasılığı Ölçeği, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal DestekÖlçeği uygulanmıştır. Veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir.Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; hem engelli hem de engelli olmayanergenlerde sosyal destek artıkça intihar olasılığı azalmaktadır. İntihar olasılığını azaltan enönemli sosyal desteğin aileden alınan destek olduğu anlaşılmıştır.Sonuç olarak; sosyal beceri eğitimlerinin verilmesi, sosyal destek sistemlerininarttırılması intiharın önlenmesinde önem taşımaktadır.Anahtar kelimeler: İntihar, ergen, engelli, algılanan sosyal destek
dc.description.abstractDetermining the reasons of suicide in childhood and adolescence period is extremelyimportant, so that the young at risk can be noticed in time. In this context, our purpose is toexamine the probability of suicide within disabled and non-disabled teenagers and theirrelated social support. The sample of the study consisted in 275 teenagers, 127 disabled and148 non-disabled, in the cities of Istanbul, Ankara and Malatya within 9th and 11th classesAnd the teenagers with or without disability, attending the classes were in their fifteens orseventeens. Participants were the Socio-Demographic Information Form, the SuicideProbability Scale, and the Multidimensional Perceived Social Support Scale. Data wereanalyzed by SPSS program.According to the obtained results, suicide probability is less for both disabled and nondisabledteenagers with non-working social care, it is clear that the most important supportthat reduces the possibility of suicide is the family support.As a result; Giving social skills training and increasing social support systems areimportant in preventing suicide.Keywords: Suicide, adolescent, disabled, perceived social supporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEngelli ve engelli olmayan ergen bireylerin algıladıkları sosyal destek ile intihar olasılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the correlation between social support that individuals disabled and not disabled perceive and the possibility of suicide
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmHealthy people
dc.subject.ytmSuicide
dc.subject.ytmSocio-demographic characteristics
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.identifier.yokid10150449
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466129
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess