Show simple item record

dc.contributor.advisorAycil, İbrahim Metin
dc.contributor.authorPerktaş, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-06T17:12:49Z
dc.date.available2020-12-06T17:12:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-05-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107419
dc.description.abstractDoktora tezi olarak hazırlanan bu çalışmanın amacı, KOBİ'lerde ki bilgi yönetimi uygulamalarının, işletmenin rekabet üstünlüğüne olan katkısını ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında bilgi yönetimi nedir, KOBİ'lerde bilgi yönetimi uygulaması ile rekabet üstünlüğü elde edilmiş midir, gibi sorulara cevap aranmaya çalışılmıştır.Çalışmanın araştırma grubunu, Malatya il merkezinde faaliyet gösteren 265 KOBİ'den ulaşılabilen 158 işletme oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama yöntemi olarak kapalı uçlu ve 5'li likert ölçeğinde hazırlanmış sorulardan oluşan anket yöntemi kullanılmıştır. Alan ile ilgili yanıt verenlerden 5'li sınıflama esasına göre tepkilerini göstermeleri istenmiştir. Bu sınıflamadaki kategorilere 1'den 5'e kadar değer verilmiş ve analizler bu değerler üzerinden yapılmıştır. Ölçüm hatalarını en aza indirebilmek amacıyla anket işletmenin yönetici düzeyindeki personeline uygulanmıştır. Anket, KOBİ'lere yapılan bire bir ziyaret ile yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Bunun yanı sıra, kurumsal ve teorik bilgilere ulaşmak için kaynak tarama yönteminden de faydalanılmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek için SPSS 23 ve AMOS programları kullanılmıştır. Bilgi yönetimi uygulama düzeyinin, KOBİ'lerin rekabet üstünlüğü sağlamasında bir araç olup olmadığını test etmek amacıyla oluşturulan hipotezler, korelasyon ve regresyon analizine tabi tutulmuştur. Çalışma neticesinde; bilgi yönetimi uygulamalarının, KOBİ'lerin rekabet üstünlüğü sağlamasında katkısı olduğunu gösterir sonuçlara ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgi, Bilgi Yönetimi, KOBİ, Rekabet Üstünlüğü.
dc.description.abstractThe aim of this study, which is prepared as a doctoral dissertation, is to demonstrate the contribution of knowledge management practices in SMEs to the competitiveness of the business. Within the scope of the research, it was tried to find answers to the questions such as what is knowledge management, and has competition superiority been achieved with knowledge management practice in SMEs.The investigation group of the study consisted of 158 enterprises accessible from 265 SMEs operating in Malatya province center. In the study, a questionnaire consisting of closed-ended and 5-point Likert scale questionnaires were used as data collection method. Those who responded related to the field were asked to show their reactions according to the classification principle of 5. The categories in this classification are valued from 1 to 5 and the analyzes are based on these values. The questionnaire was applied to the administrative staff of the management in order to reduce the mistakes of measurement errors. The questionnaire was conducted face-to-face with an individual visit to the SMEs. In addition to this, resource browsing method has been utilized to reach institutional and theoretical knowledge. SPSS 23 and AMOS programs were used to analyze the data obtained.The hypotheses used to test whether the level of knowledge management practice is a tool for the competitive advantage of SMEs are subjected to correlation and regression analysis.As the conclusion of the study; the results showing knowledge management practices contribute to the competitiveness of SMEs were obtained.Keywords: Knowledge, Knowledge Management, SME, Competitiveness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüçük ve orta büyüklükteki işletmelerde rekabet üstünlüğü sağlamak açısından bilgi yönetimi ve uygulamaları: Malatya ili organize sanayi bölgesi örneği
dc.title.alternativeKnowledge management and implementations in terms of gaining competitive advantage in small and medium-sized enterprises: The organized industrial zone case in Malatya province
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-05-15
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCompetitive advantage
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmMalatya
dc.subject.ytmOrganized industrial area
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid10147396
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466136
dc.description.pages233
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess