Show simple item record

dc.contributor.advisorYayla, Hilmi Erdoğan
dc.contributor.authorAydin, Kadir
dc.date.accessioned2020-12-06T17:12:31Z
dc.date.available2020-12-06T17:12:31Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-01-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107411
dc.description.abstractBu araştırmada mesleki etik tutumları ve kurumsal itibar kavramları ayrıntılı olarak incelenmektedir. Ayrıca mesleki etik tutumunun kurumsal itibar kavramına olan etkisini araştırmak için TRC1 bölgesinde bulunan 515 muhasebe meslek elemanının samimi cevaplarından yararlanılmıştır. Oluşturulan 6 hipotez öncelikle SPSS 21 ve AMOS 21 programları aracılığıyla değerlendirilmiş, modelin uygunluğu faktör analizi, parametrelerin uygunluğu ve doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiştir. Elde edilen sonuçlar tartışılarak mesleki etik tutumunun kurumsal itibar kavramına etkisi yorumlanmıştır. Örgütler için kurumsal itibarın önemi düşünüldüğünde mesleki etik kavramı büyük bir önem taşımaktadır.
dc.description.abstractIn this research, professional ethic attitudes and corporate reputation concepts are examined in detail. Moreover, in order to investigate the effect of professional ethics on the concept of corporate reputation, sincere answers of 515 professional accountants in TRC1 region were utilized. The 6 hypotheses generated were first evaluated through SPSS 21 and AMOS 21 programs, and the suitability of the model was tested by factor analysis, the fit of the parameters and confirmatory factor analysis. The results obtained are discussed and the effect of professional ethic attitude on the concept of corporate reputation is interpreted. The concept of professional ethics is of great importance when considering the importance of corporate reputation for organizations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMuhasebe meslek mensuplarının etik tutumlarının kurumsal itibar yönetimi üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe influence of theethical attitudes of accountants over corporate reputation management
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-01-25
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmAccountant
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmProfessional ethics
dc.subject.ytmBusiness ethic
dc.identifier.yokid10176357
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486241
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess