Show simple item record

dc.contributor.advisorEşici, Hasan
dc.contributor.authorAyaz, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-06T17:12:11Z
dc.date.available2020-12-06T17:12:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107402
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinde kariyer uyumluluğunu yordamada psikolojik ihtiyaçlar ve azimin rölünü incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın deseni yordayıcı korelasyonel araştırma olarak belirlenmiştir. Araştırma Hasan Kalyoncu Üniversitesi'nde eğitim gören 382 öğrenci üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi SPSS 22.0 istatistik programı üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni kariyer uyumluluğu, bağımsız değişkenleri ise psikolojik ihtiyaçlar ve azimdir. Araştırma amacına bağlı olarak kullanılan hiyerarşik regresyon analizine ilk olarak psikolojik ihtiyaçlar, ikinci olarak ise azimin alt boyutlarından gayrette ısrar dahil edilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde psikolojik ihtiyaçların tek başına kariyer uyumluluğunun %41'ini açıkladığı görülmektedir. Modele gayrette ısrar eklendiğinde ise kariyer uyumluluğunun %49'u açıklanır hale gelmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the career adapt adaptability of university students in terms of psychological needs and grit. For this purpose, research design was determined as the predictive correlational research. The research was conducted on 382 students studying at Hasan Kalyoncu University. Analysis of the data obtained in the study was made using SPSS 22.0 statistical program. The dependent variable of the research is the career adapt abilities, and the independent variables are the psychological needs and grit. The first thing that was added to the hierarchical regression analysis, which was used in accordance with the purpose of the research, was psychological needs, followed by vigorous insistence subdimesion of grit. When the research results are examined, it is seen that psychological needs explain 41% of career adaptation ability alone. When persistence insistence is added to the model, 49% of career adaptation skills were explained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde kariyer uyumluluğununun yordanmasında psikolojik ihtiyaçlar ve azmin rolü
dc.title.alternativePsychological needs and the role of grit in the predicting of career adapt adaptability in university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-15
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer adaptability
dc.subject.ytmPsychological needs
dc.subject.ytmAzim
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10157965
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486215
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess