Üstün yetenekli çocuklara sahip ailelerin aile işlevselliği
dc.contributor.advisor | Özbay, Yaşar | |
dc.contributor.author | Çalişkan, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:11:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:11:35Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107386 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli çocuklara sahip ailelerin aile işlevselliğini derinlemesine incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma nitel araştırma deseni olan ve bilinen ya da farkında olunan olguları derinlemesine araştırmayı sağlayan, olgu bilim çalışması olarak oluşturulmuştur. Bu kapsamda uzman görüşü alınarak ebeveyn ve çocuk formu olmak üzere görüşme formları hazırlanmıştır. Görüşmeler anne, baba ve çocuk olmak üzere toplam üç aile ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler NVİVO nitel araştırma programı ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak üstün yetenekli çocuklara sahip ailelerin aile işlevselliği aile içi bağlılık, aile içi destek, aile içi sınırlar, aile içi ritüeller, aile içi roller ve aile içi iletişim boyutları ile kapsamlı olarak ele alınabilmektedir. Bu boyutlardan ise üstün yetenekli çocuklara sahip ailelerde bağlılığın diğer boyutlara göre daha güçlü olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Aile, Aile İşlevselliği, Üstün Yeteneklilik | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine in depth the family functionality of families with gifted children. In the direction of this goal this qualitative research design was established as case study, that provied an in-depth investigation of known or perceived events. In this context, interview forms were prepared as parent and child form by taking expert opinion. The interviews were held with three families. The interviewed family members was mother, father and child. The obtained data were analyzed by the NVİVO qualitative research program. In conclusion, family functionality of families with gifted children can be extensively considered by family bonding, support within family, boundaries within family, roles within family, intrafamilial communication and family rituals dimensions. In this dimesions, it was found that family bonding dimension is the strongest dimension at families with gifted children. Keywords: Family, Family Functionality, Giftedness | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üstün yetenekli çocuklara sahip ailelerin aile işlevselliği | |
dc.title.alternative | Family functionality of familes with gifted children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Family functions | |
dc.subject.ytm | Gifted | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.identifier.yokid | 10141086 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454195 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |