Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşgül, Şaziye Senem
dc.contributor.authorDinç, Ali Riza
dc.date.accessioned2020-12-06T17:11:10Z
dc.date.available2020-12-06T17:11:10Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107375
dc.description.abstractBu çalışma pansiyonlu liselerde öğrenim gören öğrencilerin gündüzlü veya yatılı olmalarıyla depresyon ve algılanmış aile desteği düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrenimlerini yatılı ve gündüzlü bir şekilde sürdüren lise öğrencilerinin öğrenim gördükleri okul türüne, kardeş sayısına, cinsiyetine, ailelerindeki herhangi birinde tıbbi yada psikolojik bir rahatsızlık olup olmama durumuna, anne ve baba eğitim düzeyine, anne ve baba mesleğine, aile gelir durumuna, anne babanın sağ olup olmayışlarına, ders başarı durumlarına ve öğrenimlerini yatılımı gündüzlümü sürdürdüklerine göre algılanmış aile desteği ve depresyon düzeyleri arasında anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmanın evrenini Gaziantep ili 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında pansiyonlu liselerde öğrenim gören ailesiyle ve yatılı kalan lise öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise Gaziantep ilinin çeşitli pansiyonlu liselerinde öğrenim gören 268 gündüzlü ve 226 yatılı toplamda 494 olmak üzere 9, 10 ve 11. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak demografik özellikleri içeren Kişisel Bilgi Formu, Beck Depresyon Envanteri ile Algılanmış Aile Desteği Ölçeği(PSS-fa) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda örneklem dahilindeki öğrencilerin kendilerine ait odalarının oluşu, oturdukları evlerin kendilerine ait oluşu, anne ve babalarının birlikte oluşu, baba eğitim düzeyi ve gelir durumu açısından algılanmış aile desteği arasında anlamlı diğer faktörler arasında ise anlamsız bir farklılaşma olduğu; cinsiyet, oturdukları evin kendilerine ait oluşu, sınıf düzeyi, kalınan yer, anne eğitim düzeyi, baba mesleği, kardeş sayısı, gelir durumu ve ailede herhangi birinde psikolojik bir rahatsızlık olma durumları açısından depresyon belirtileri arasında anlamlı diğer değişkenler arasında anlamsız bir farklılaşma olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis research has been made with the aim of observing the relationship between the students who educated at a high school with hostel both in daytime and boarding education and percieved parents support level. İn accordance with this purpose it's observed that whether there is a meaningful differentiation between percieved parents support and depression leve according to mentioned students' school type, number of siblings, sex, family situation if there is anyone who has medical or psychological distress in the family or not, parents' education level, parent's occupation, parents' ıncome rate, being alive, students' academical success level and students' education type-daytime or boording-. This research is consist of the students who study at a highschool with hostel, staying with their families or studying boarding schools in 2016-2017 education year in Gaziantep.Sample of this research has been formed with 494 students containing 268 daytime and 226 boarding school education students from various highschool with hostel at 9th, 10th, 11th grade… in this study; in order to determine the demographics that students have, personel information form, Beck Depression Inventory and Percieved Family Support Scale(PSS-fa). Finally, it has been seen that there has been a meaningful differentiation between the percieved parents support and students' educated in a highschool with hostel, having their own house, staying with their own parent, education level of their own parents and parents' income rate and there has been a meaningless differentiation among the other factors. And there has been a meaningfull differentiation between the symptoms of depression and mentioned students in terms of their sex, living in their own house, class level, dwelling place, their mother's education level, their father's job, number of siblings and income situation and there has been a meaningless differentiation among the other variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titlePansiyonlu liselerde öğrenim gören öğrencilerin gündüzlü veya yatılı olmalarıyla depresyon ve algılanmış aile desteği düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeRelationship between the students who educated at a boarding highschool both daytime and boarding education and percieved parents support level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-18
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmPsychosocial effects
dc.subject.ytmBoardinghouse
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmBoarders
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmFamily support
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10156814
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466144
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess