Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Yakup
dc.contributor.authorMavi, Suzan
dc.date.accessioned2020-12-06T17:10:35Z
dc.date.available2020-12-06T17:10:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107359
dc.description.abstractSosyal medya her geçen gün pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler içinde önemli bir kanal haline gelmektedir. Bu çalışmada amaç, toplumu etkileyen internetin, sosyal medya kanalları aracılığıyla pazarlama iletişimi ve alt kalemi halkla ilişkilerin Türkiye'nin büyük hacimli firmalarında etkin, kurumsal kalite yönelimli kullanımında dünya standartlarına uymasıdır. Veriler, şirketlerin elektronik kanallardaki Twitter, Facebook, Youtube, Alexa Traffic, Google web sayfalarında çıkma oranı, Google haber sayısı operasyonları incelenerek elde edilmiş olup çeşitli değişkenler arasında da T-Testi istatistiksel yöntemi ve literatür çalışmalarından yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, sosyal medya pazarlama iletişimi teknolojinin gelişimiyle birlikte, kurum ve kuruluşlarında pazarlama iletişim biçimlerini etkisi altına almaktadır.Anahtar kelimeler: pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler, sosyal medya kanalları, twitter, facebook
dc.description.abstractThe social media is taking an important role on marketing, public relations in everyday life. The data was obtained by looking at the number of google news count operations on the web pages of companies' electronic channels (Twitter, Facebook, Youtube, Alexa Traffic Google). It has also benefited from literature studies. The purpose of this study is to make marketing communication and subcontracting through the internet social media channels affecting the society to be effective in the large volume companies of the public relations of Turkey and to adapt to the world standards in the institutional quality oriented usage. It is also about identifying the suspicion from a systematic work that fits good examples and revealing the importance of social media interaction in order to be able to stand out from the competition by influencing consumer preference behaviors. According to the findings, According to the findings, social media marketing communication, along with the development of technology, is affecting the forms of marketing communication in institutions and organizations.Keywords: marketing communications, public relations, social media channels, twitter, facebooken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerin pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler faaliyetlerinde sosyal medya kanalları kullanımlarının karşılaştırmaları
dc.title.alternativeComparisons of the use of social media channels i̇n marketing communications and public relatines activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmFacebook
dc.identifier.yokid10169442
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486237
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess