Show simple item record

dc.contributor.advisorMert, İbrahim Sani
dc.contributor.authorAslan, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-06T17:09:47Z
dc.date.available2020-12-06T17:09:47Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107338
dc.description.abstractHizmet sektöründe duyguların müşteri etkileşiminde belirleyici bir etken olması sonucu işletmeler; hizmet kalitesinin arttırılması için çalışanlarından fiziksel ve zihinsel çabalarının yanı sıra üretim sürecinde duygusal emeklerini sunmalarını beklemektedirler. Bu çalışmada, müşteri memnuniyetinin rekabette kilit rol oynadığı sektörlerin başında gelen otelcilik sektöründe yer alan şehir otelleri çalışanlarının katılımı ile duygusal emek ile işe yabancılaşma ilişkisinde psikolojik sermayenin düzenleyici etkisinin bulunup bulunmadığı araştırılmıştır. Bu maksatla, Gaziantep, Adana ve Osmaniye illerinde şehir otellerinde çalışan 549 katılımcıdan veri toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, çalışanların duygusal emek yoğunluğundaki artış, işe yabancılaşmalarını arttırmaktadır. Bunun yanı sıra çalışanların sahip oldukları psikolojik sermayeleri duygusal emek ile işe yabancılaşma arasındaki ilişkide düzenleyici bir rol üstlenmektedir.
dc.description.abstractAs a result of emotions are a decisive factor in customer interaction in the service sector; they expect their work to offer their physical and mental endeavors as well as their emotional labor to increase the quality of service in the production process. In this study, it is aimed to examine the possible moderating effect of psychological capital in the relation between emotional labor and work alienation as well as in the participation of the employees in city hotels in the hotel industry, which is one of the prominent sectors in which the customer satisfaction plays key role. For this purpose, the data obtained from the questionnaire were analyzed from 549 participants employees in city hotels in Gaziantep, Adana and Osmaniye provinces. According to the evidences it is resulted that the increase in the employee's labor intensity proportionally increases the alienation to their works. In addition to this, it is also derived that, the psychological capital of the employees plays a moderating role in the relation between their work alienation and emotional labor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDuygusal emek ile işe yabancılaşma ilişkisinde psikolojik sermayenin etkisi: Otel işletmelerinde bir alan araştırması
dc.title.alternativeThe effect of psychological capital in the relation between emotional labor and work alienation: A field research in hotel business
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-12-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmetional labor
dc.subject.ytmWork alienation
dc.subject.ytmPsychological capital
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmService sector
dc.identifier.yokid10189184
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498779
dc.description.pages237
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess