Havalimanı işletmeciliği kamu-özel sektör karşılaştırması
dc.contributor.advisor | Çelik, Mazlum | |
dc.contributor.author | Yalçin, Ahmet Hulusi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:09:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:09:36Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-03-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107333 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de havacılığın ticari ve sosyal bakımdan gelişmesiyle birlikte, havalimanlarının ve havayolu taşımacılığının gelişmesi için, yatırımlara ihtiyaç duyulmuştur. Bu beklentiler doğrultusunda özellikle havalimanı işletmeciliğinin geliştirilmesi ve havalimanlarının yolcu ve yük bakımından daha verimli hale getirilmesi ön plana çıkmıştır. Havalimanlarının özel sektörlere devredilmesi ile gelişme ve büyüme büyük oranda gerçekleşmiştir. Bu çalışmanın sorunsalı kamuya ait Türkiye'nin iki büyük havalimanı olan, Antalya ve İstanbul Atatürk havalimanlarının özelleştirmeden önceki ve özelleştirildikten sonraki dönemlerinin etkinlik ve verimlilik açısından karşılaştırılması ve özelleştirmenin verimliliği etkileyip etkilemediğinin ortaya konulmasıdır. Bu amaçla incelenen iki havaalanının özelleştirme öncesi ve özelleştirme sonrası performans verileri, veri zarflama analizi ile analiz edilerek karşılaştırılmış ve sonuç olarak özelleştirmenin havaalanı işletmeciliğinde verimliliği artırdığı ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kamu, Havalimanı, DHMİ, YİD, Verimlilik. | |
dc.description.abstract | With the development of aviation in the commercial and social care in Turkey, some investments were required for the development of airports and airline transportation. It is especially important to develop airport operations in line with these expectations and to make airports more efficient in terms of passengers and cargo. This study was conducted to examine Turkey's two major airports of Antalya and Istanbul Atatürk airports. It is aimed to compare efficiency and productivity of Antalya and Istanbul Ataturk airports before and after privatization and whether the privatization affected productivity. Before and after privatization, performance data of two airports examined for this purpose were analyzed and compared with data envelopment analysis and it was revealed that privatization increased efficiency in airport operation.Key words: Public, Airport, State Airports Authority, build-operate-transfer, Productivity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Havalimanı işletmeciliği kamu-özel sektör karşılaştırması | |
dc.title.alternative | Airport operations public-private sector comparison | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-03 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Aviation sector | |
dc.subject.ytm | Airline companies | |
dc.subject.ytm | Public sector | |
dc.subject.ytm | Private sector | |
dc.subject.ytm | Productivity | |
dc.subject.ytm | Comparative analysis | |
dc.identifier.yokid | 10208236 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 525061 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |