Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Yakup
dc.contributor.authorMercanoğlu Erin, Sema
dc.date.accessioned2020-12-06T17:09:25Z
dc.date.available2020-12-06T17:09:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107328
dc.description.abstractAkaryakıt sektöründe, rekabete karşı koymak için müşterileri elde tutmak ve sadık müşteri kitlesi yaratmak, dikkate alınması gereken önemli konular arasında yer almaktadır. Akaryakıt şirketlerinin sadık müşterilere sahip olmaları, yalnızca satış garantisi sağlamakla kalmayıp, maliyetlerini de azaltmaktadır. Bu çalışmada akaryakıt sektöründe marka sadakatine etki eden değişkenler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, Gaziantep merkez ilçelerde bulunan akaryakıt istasyonlarından hizmet alan 400 tüketiciye, yüz yüze anket uygulaması yoluyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında nicel araştırma yöntemleri uygulanmıştır. Toplanan veriler yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak, SPSS.21.0 ve AMOS istatistiksel analiz paket programları ile analiz edilmiştir. Ayrıca şirkete güven, şirket itibarı ve marka memnuniyeti, marka sadakati oluşturmada marka güveninin aracılık rolü üstlendiği araştırmanın bulgularındandır.
dc.description.abstractIn the fuel sectors to counter competition, retraining customers and creating a loyal customers are, among the important issues. The loyal customers of fuel companiesare not only ensure warranty sales but also describe the cost. The study tried to determine the factor saffecting brand loyalty in the fuel sector. There search had carried out through 400 person face-to-face survey, who got service consumers at gas stations in the central district Gaziantep. In the context of the study, quantitative metods was performed. The data in this study were analyzed with the Structural Equation Modeling techniques using SPSS.21.0 and AMOS statistical program. In addition, the findings of there search reveal that the trust of the company, reputation of the company and the brand satisfaction, the role of the brand trust in forming the brand loyalty take the role of intermediary.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerakende akaryakıt sektöründe şirket itibarı, şirkete güven ve marka memnuniyetinin markaya güven ve marka sadakatine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of company trust, company reputation and brand satisfaction on brand trust and brand loyalty in the fuel sector
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-10
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGas station
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmBrand trust
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmConsumer satisfaction
dc.identifier.yokid10208219
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616053
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess