Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, İbrahim
dc.contributor.authorÖzgüneş, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-06T17:09:12Z
dc.date.available2020-12-06T17:09:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107322
dc.description.abstractGünümüzde, sağlıklı yaşam ve sosyal yaşamların ön plana çıkması ve bu yaşam tarzlarının sosyal medya ile desteklenmesi neticesinde spor yapmanın öneminin vurgulanması ve hizmet sunan spor işletmelerinin kurulmasına yol açmıştır. Bununla birlikte spor sektörünün oluşmasına katkı sağlamıştır. Yaptığımız çalışmamızda artan rekabet ortamında bu spor işletmelerinde müşteri bulma, müşteri temin etme ve mevcut müşterileri elde tutma yöntemleri, daha iyi hizmet verebilme çabaları konularına değindik. Günümüzde işletmeleri kurmak kolay olabilir ama bu işletmelerin devamlılığını sağlamak oldukça zor bir durumdur. Yeni kurulan işletmeler ilk müşterilerini genellikle sosyal ağlardaki bağları aracılığıyla sağlamaktadır. Sosyal ağları geniş olan işletmeler müşteri temin ederken avantaj sahibi olmaktadır. Bu müşteriler sayesinde hem isimleri duyulan işletmeler hem de yeni müşteriler bulabiliyor. Bu araştırmada işletmelerin devamlılığı için gerekli olan müşteri temini ve mevcut müşterileri koruma hususunda bilgilere yer verilmiştir. Gerek normal işletme gerek spor işletmeleri zorlu rekabet ortamlarında neler yapması gerektiğini iyi tespit edip stratejilerini bu yönde değerlendirmeleri gerekmektedir.
dc.description.abstractNowadays, healthy life and social life are at the forefront and these lifestyles are supported by social media, which has led to the establishment of sporting enterprises and services that emphasize the importance of doing sports. Along with this, it contributed to the formation of the sports industry. We have tried to find ways to find customers, acquire customers and retain existing customers and to provide better service in these sports enterprises in increasing competitive environment. Establishing businesses today can be easy, but maintaining these businesses is a challenge. Newly established businesses often provide first-time customers with links to social networks. They provide support for these companies to survive in the enterprise. Businesses with large social networks are luckier when it comes to clients. Thanks to these customers, they are able to find both businesses and new customers. In this research you will find information about the customer base and the current customers that are necessary for the continuity of the businesses. Both normal businesses and sports entities need to determine well what to do in challenging competitive environments and evaluate their strategies accordingly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSpor işletmelerinde müşteri temininde yönetici ve sahiplerinin sosyal ağlarının etkilerinin üzerine Gaziantep ilinde bir araştırmasaygılarımızla.
dc.title.alternativeA research on Gaziantep on the effects of social networks of administrators and owners in customer problems in sports enterprises
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-10
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSport enterprises
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomer care
dc.identifier.yokid10209317
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525369
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess