Show simple item record

dc.contributor.advisorYayla, Hilmi Erdoğan
dc.contributor.authorMonis, Sefa
dc.date.accessioned2020-12-06T17:09:10Z
dc.date.available2020-12-06T17:09:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107321
dc.description.abstractBu araştırma, `Üniversite Öğrencilerinde Muhasebe Dersi Fobisinin` düzeyini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmaya Gaziantep Hasan Kalyoncu Üniversitesi ve Şırnak Üniversitesi evreni üzerinden 88 erkek ve 54 kadın olmak üzere 142 üniversite öğrencisi dâhil olmuştur. Araştırmada 25 maddelik bir anket kullanılmıştır. Anket öğrencilerin demografik bilgilerin yer aldığı birinci bölüm ve muhasebe dersi fobisiyle ilgili görüşlerin yer aldığı ikinci bölümden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda; üniversite öğrencilerinin muhasebe dersi fobisinin düşük olduğu bulunmuştur. Ayrıca; baba eğitim durumu, okudukları bölüm, üniversite türü ve mezuniyet sonrası işletme açıp açmama değişkenlerine göre katılımcıların fobi düzeylerinin değişmesine karşın; anne eğitim durumu, sınıf düzeyleri, yaş grubu, lise mezuniyet türü ve ailede muhasebeci olup olmaması değişkenlerine göre ise anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine undergraduate students' accounting course phobia level. For this purpose, 88 males and 54 females studying at Hasan Kalyoncu and Şırnak Universities participated in the study. A questionnaire consisting of 25 items was implemented. The questionnaire consists of two parts; the first part collecting the demographic profile of the respondents and the second part gathering the opinions of the respondents concerning accounting course phobia. The study revealed that the undergraduate students' accounting course phobia level was low. The results also showed that participants' phobia level changed significantly regarding father education level, department, type of university, and starting a business after graduation variables, while their phobia level did not change significantly concerning their age, gender, grades, high school types, and presence of an accountant family member variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde muhasebe dersi fobisi
dc.title.alternativeUniversity students' accounting course phobia
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-04
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAccounting education
dc.subject.ytmAccounting course
dc.subject.ytmPhobic disorders
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10199150
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523747
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess