Show simple item record

dc.contributor.advisorErten Tatlı, Cemre
dc.contributor.authorGök, Ümit
dc.date.accessioned2020-12-06T17:08:56Z
dc.date.available2020-12-06T17:08:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107315
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul 8. Sınıf öğrencilerine yönelik geliştirilen `KariyerKarar Verme Programı`'nın öğrencilerin kariyer karar verme güçlükleri ve mesleki olgunlukdüzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmaya kariyer karar verme düzeyi düşük olanöğrenciler katılmıştır. Bu öğrenciler 22 deney, 22 kontrol olmak üzere deney ve kontrolgruplarına atanmıştır. Çalışma, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desendetasarlanmıştır. Verilerin analizi Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ilegerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, 8. Sınıflar İçin Kariyer KararVerme Güçlükleri Ölçeği ve Mesleki Olgunluk Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarıdeğerlendirildiğinde 8. Sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanan kariyer karar verme programının,öğrencilerin kariyer karar verme güçlük düzeylerini azalttığı, mesleki olgunluk düzeyini iseartırdığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kariyer karar verme güçlükleri, mesleki olgunluk, 8. sınıf öğrencileri
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the impacts of `Career Decision Making DifficultiesProgramme` which has been developed for 8th graders in the primary level, on career decisionmaking difficulties and level of vocational maturity of students. Students with low level ofcareer decision making participated in the study. These students were assigned to experimentaland control groups, forming 22 experimental groups, 22 control groups. The study was designedin a semi-experimental design with pre-test and post test control group. The data was analyzedby Mann Whitney U and Wilcoxon Signed Rank Tests. As data collection tools; Personal DataForm, Career Decision Making Difficulties Scale for 8th Graders and Scale for VocationalMaturity were used. When the results of the study have been evaluated, it has been observedthat Career decision Making Programme prepared for 8th grade students, reduces the levels ofdifficulty in career decision making difficulty, while increasing the level of vocational maturity.Key Words: Career decision making difficulties, career maturity, 8th grade studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleKariyer karar verme programının 8.sınıf öğrencilerinin kariyer karar verme güçlükleri ve mesleki olgunluk düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of career decision making programme on the career decision making difficulty and vocational maturity of 8th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-05
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer decision making difficulties
dc.subject.ytmCareer maturity
dc.identifier.yokid10208811
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525112
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess