Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Yakup
dc.contributor.authorPatoğlu, Kerime
dc.date.accessioned2020-12-06T17:08:52Z
dc.date.available2020-12-06T17:08:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107313
dc.description.abstractKüreselleşen Dünyamızda teknolojinin gelişmesi ile beraber birçok sektör de olduğu gibi, havacılık sektörü de olumlu etkilenerek gelişimini devam ettirmektedir. Havayolu ile seyahat denince artık sadece yolcunun bir yerden alınarak başka bir yere taşınması şeklindeki hizmet anlayışı değişikliğe uğrayarak gelişmeye devam etmektedir. Bu gelişim Havacılık sektöründe hizmetlerin çeşitlenmesi ile beraber yolcu yani müşteri memnuniyetinin de ön plana çıkmasını sağlamıştır. Havayolları yolcularının memnuniyetini sağlamak için yolcularına yönelik vermiş olduğu hizmetleri sürekli geliştirmekle kalmayarak kalitesini de yükseltmek durumundadır.Bu araştırma ile Türkiye'nin nüfus yoğunluğu açısından 6. Büyük şehri olan Gaziantep'teki yolcu profilinin tespit edilmesinin dışında, Gaziantep ilinde havayolu ile seyahat eden yolculara uygulanan anket ile yolcuların demografik durumları ile Uçuş öncesi alınan hizmetler, Uçuş esnasında alınan hizmetler ve uçuş sonrası alınan hizmetlerle ilgili olarak hizmet karşılaştırmalarının yapılarak yolcuların memnuniyetleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Günümüzde rekabet ortamının da etkisi ile birçok havayolu kampanyalar düzenleyerek çok ekonomik bilet satışları yapmaktadır. Yolcular istedikleri takdirde bu kampanyaları takip ederek oldukça ucuza bilet alabildikleri gibi son dakika satışa açık kalan birkaç koltuktan birini almak için oldukça yüksek ücretler de ödeyebilmektedir. Bu sebeple çok çeşitli ücret uygulamaları nedeni ile yolcuların ücret dışında bilet satın alma kararlarını verirken nelere dikkat ettikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışma ile havayolu işletmelerini yakından ilgilendirecek sonuçlar ortaya konularak hava yollarına da önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn our globalising World, the development of technology has positively affected the aviation sector (as well as the other sectors) and sector continues its development positively. When it comes to traveling by air, the concept of service, which means that only the passenger is taken from one place and moved to another place, changes and continues to evolve. This development with the variation of services in the aviation sector, ensured that the passenger, that is, customer satisfaction, to be at the forefront.In order to ensure the satisfaction of the airline's passengers, the services they provide to their passengers must continually improve and improve their quality. In this research the passenger profile of Gaziantep (6th great city in Turkey in terms of population) has been identified in Gaziantep. A questionnaire was applied to the passengers traveling by air in Gaziantep and it was tried to determine the satisfaction of the passengers regarding the demographic conditions of the passengers, the services taken before the flight, the services taken during the flight and the services taken after the flight.Today, with the effect of competitive conditions, many airline companies organize campaigns and make very cheap ticket sales. If the passengers ask for these tickets they can buy tickets at a very low cost by following these campaigns or pay a very high fee to get one of the few seats left open for last minute sales.In this context, it was tried to determine what the passengers were paying attention to when deciding to buy tickets except for the fare. With this study, the results that will be closely related to airline companies have been put forward and suggestions have been made to airways.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHava yolları ile seyahat eden yolcuların memnuniyeti üzerine Gaziantep ili`nde alan araştırması
dc.title.alternativeResearh on field the airline passengers complacency in Gaziantep
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-08
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAirline transport
dc.subject.ytmAir transportation
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmAirlines
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmPassenger services
dc.subject.ytmGaziantep
dc.identifier.yokid10213689
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526583
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess