Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Yakup
dc.contributor.authorAkkaya, Ozan
dc.date.accessioned2020-12-06T17:08:50Z
dc.date.available2020-12-06T17:08:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107312
dc.description.abstractGünümüz piyasalarında gerek örgütler gerekse tüketiciler açısından satın alma süreçleri önem arz etmektedir. Tüketiciler açısından ele alındığında elde olan finansman kaynağı ile en yüksek verim elde edilecek ürün ya da hizmetin satın alınmasına yönelik davranış sergilenmeye çalışılmaktadır. Örgütler açısından ise, yoğun rekabet koşullarında tüketicilerin kendi ürün ve hizmetlerini tercih etmelerine yönelik çabaların yoğun bir şekilde yürütüldüğü görülmektedir. Özetle piyasanın arz ve talep tarafları için bir tüketicinin satın almaya yönelik davranışı önemlidir. Özellikle örgütler, tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde etki sahibi olan faktörleri belirlemek ve bu faktörleri etkileyecek süreçler geliştirerek, tüketicilerin kendi ürün ve hizmetlerini tercih etmelerini sağlamaya yönelik çaba sergilemektedir. Bu çabalara yönelik olarak yürütülen bu araştırmada, Mardin il merkezinde otomotiv sektöründe satın alma davranışı sergileme olasılığı olan tüketicilerin otomobil satın alma davranışlarına yönelik genel bir değerlendirme yapmak ve eş zamanlı olarak da bu satın alma davranışı üzerinde etki sahibi olması beklenen faktörleri; (i) cinsiyet, (ii) yaş, (iii) gelir durumu değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda kurulan araştırma hipotezlerinden sadece cinsiyet ile satın alma davranışı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Kadın tüketiciler ile erkek tüketicilerin otomobil satın alma davranışını farklı şekilde sergiledikleri sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn today's market, purchasing processes are important both for organizations and for consumers. When it is considered from the consumer's point of view, it is trying not to exhibit the behavior aimed at purchasing the product or service that will yield the highest efficiency with the financing source obtained. In terms of organizations, it is seen that efforts to intensify consumers' preference for their products and services have been carried out intensely in intense competition conditions. In summary, the behavior of a consumer to buy is important for the supply and demand sides of the market. In particular, organizations are striving to ensure that consumers choose their own products and services by identifying the factors that have an impact on consumers' purchasing behavior and by developing processes that will influence these factors. These efforts for as conducted in this study, Turkey's overall assessment do and simultaneously also expected factors that have an impact on the buying behavior of these for consumer behavior to buy cars that are likely to exhibit buying behavior in the automotive industry; (i) gender, (ii) age, and (iii) income status. Among research hypotheses established for this general purpose, only a significant relationship was found between gender and purchasing behavior. The result is that female consumers and male consumers exhibit different behaviors of purchasing cars.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicinin otomobil satın alma davranışını etkileyen faktörler ve Mardin ilinde bir araştırma
dc.title.alternativeFactors affecting consumer's car purchase behavior and a research in Mardin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-15
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmDecision making process
dc.subject.ytmAutomobile sector
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmMobile commerce
dc.subject.ytmVirtual shopping
dc.subject.ytmMardin
dc.identifier.yokid10215332
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid541489
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess