Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaş, Ufuk
dc.contributor.authorYaşar, Cemil
dc.date.accessioned2020-12-06T17:07:09Z
dc.date.available2020-12-06T17:07:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107266
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı geri bildirim verilme zamanın matematik başarısına etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir. Deneysel tasarım kullanılan çalışmada deney gruplarına ön- test ve son-test arasında farklı zamanlarda (ön-testten hemen sonra, bir gün sonra, bir hafta sonra, son-testten hemen önce) deney grubuna geri bildirim verilirken kontrol grubunda geri bildirim verilmedi. Çalışma grubu olarak Gaziantep İli Şahinbey İlçesi Şehit Uğur Kutku Ortaokulu 8. Sınıflarda öğrenim gören 233 öğrenciden oluşmaktadır. Bir kontrol grubu ve beş deney grubu olmak üzere toplam altı grup bulunmaktadır. Çalışma üç haftalık 6x2'lik deneysel desen olarak tasarlanmış ve her hafta belirlenen kazanımlara ilişkin ön-test ve son-test uygulanmıştır. Grupların son-test başarılıları karşılaştırmak için ANCOVA testi uygulandı. Analiz sonuçlarına göre; grupların ön-test başarılarında farklılaşma olmadığı belirlenmiştir. Fakat son-test ve genel tekrar testlerinde gruplar arası farklılaşma istatistiksel anlamlılık düzeyindedir. Sonuç olarak, son-testten hemen önce geri bildirim verilen grupların matematik başarısının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Geri bildirimlerin yapılacak olan sınavlardan hemen önce yapılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to explore whether feedback time given to the students has an effect on mathematics achievement. In the experimental study, the experimental groups were given the feedback between the pre-test and the post-test at different times (e.g. just after the pre-test, one day later, one week later, just before the end-test) while the control group was not given feedback. The study group consisted of 233 students studying at 8th grade Şehit Uğur Kutku Secondary School in Şahinbey District of Gaziantep. There were a total of six groups including, one control group and five experimental groups. The study was designed as 6x2 experimental pattern for three weeks, and pre-test and post-test were administered based on each week's pre-decided learning objectives. ANCOVA test was applied to compare the post- test achievements of the groups. According to the results of the analysis; it was found that there was no difference in the pre-test success of the groups. However, there was statistically significant difference between the groups in the post-test and repeated tests. As a result, it was seen that the mathematics achievement of the groups given feedback just before the post-test was higher. It is recommended that the feedback should be given immediately before the exams.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeri bildirimin verilme zamanının matematik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of feedback timing on mathematics achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-04
dc.contributor.departmentEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFeedback
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10220215
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532757
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess