Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşgül, Şaziye Senem
dc.contributor.authorDinçer, Gülce Nur
dc.date.accessioned2020-12-06T17:06:25Z
dc.date.available2020-12-06T17:06:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107246
dc.description.abstractBu araştırmada, `6 Yaş Çocuklarında Bağlanma Figürleriyle Kurulan Bağlanma Stillerive Oyun Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi` amaçlanmıştır. Araştırmanınuygulaması; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Fatih ilçesinde ilkokul 1.sınıfabaşlamış 6 yaşındaki öğrenciler,veliler ve öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma randomörnekleme yöntemiyle belirlenmiş 90 öğrenci ve velileriyle yapılmıştır.Araştırma kapsamında; katılımcıların bağlanma düzeylerini ölçmek için`Tamamlanmamış Bebek Ailesi Hikayeleri Ölçeği`, oyun becerilerini ölçmek için `OyunBecerilerini Değerlendirme Ölçeği` ve katılımcıların demografik bilgilerini almak amacıyla`Veli Formu` kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan 6 yaş çocuklarının bağlanma stilleri ile oyunbecerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Güvenli bağlanma düzeyi arttıkçaoyun becerisinin arttığı kaçınmacı ve olumsuz bağlanma düzeyi arttıkça oyun becerisinindüştüğü tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bağlanma, Bağlanma Figürü, Bağlanma Stilleri, Oyun Becerileri,6 yaş çocuğu
dc.description.abstractThis study aimed to examine the impact of attachment styles on the domain ofplaying skills in 6 years old children. The study was conducted with 6 years old first yearprimary school students and their parents in Fatih District of Istanbul in 2018 and 2019. Toidentify the level of attachment of participants `Incomplete Stories with Doll Family Scale`was implemented; to identify play skills of participants `Game Skills Scale` was implementedand to identify demographic information of participants `Parents Form` was implemented.Findings revealed a significant relationship has been found between attachmentstyles and play skills of participants. In conclusion, playing skills has increased withincreased secure attachment level and has decreased with increased dismissive and negativeattachment styles.Keywords: Attachment, Attachment Figure, Attachment Styles, Play Skills, 6 years ofageen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title6 yaş çocuklarında bağlanma figürleriyle kurulan bağlanma stilleri ve oyun becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between attachment styles and play skills in 6 years old children.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-11
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273187
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid567798
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess