6 yaş çocuklarında bağlanma figürleriyle kurulan bağlanma stilleri ve oyun becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Başgül, Şaziye Senem | |
dc.contributor.author | Dinçer, Gülce Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:06:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:06:25Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107246 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, `6 Yaş Çocuklarında Bağlanma Figürleriyle Kurulan Bağlanma Stillerive Oyun Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi` amaçlanmıştır. Araştırmanınuygulaması; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Fatih ilçesinde ilkokul 1.sınıfabaşlamış 6 yaşındaki öğrenciler,veliler ve öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma randomörnekleme yöntemiyle belirlenmiş 90 öğrenci ve velileriyle yapılmıştır.Araştırma kapsamında; katılımcıların bağlanma düzeylerini ölçmek için`Tamamlanmamış Bebek Ailesi Hikayeleri Ölçeği`, oyun becerilerini ölçmek için `OyunBecerilerini Değerlendirme Ölçeği` ve katılımcıların demografik bilgilerini almak amacıyla`Veli Formu` kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan 6 yaş çocuklarının bağlanma stilleri ile oyunbecerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Güvenli bağlanma düzeyi arttıkçaoyun becerisinin arttığı kaçınmacı ve olumsuz bağlanma düzeyi arttıkça oyun becerisinindüştüğü tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bağlanma, Bağlanma Figürü, Bağlanma Stilleri, Oyun Becerileri,6 yaş çocuğu | |
dc.description.abstract | This study aimed to examine the impact of attachment styles on the domain ofplaying skills in 6 years old children. The study was conducted with 6 years old first yearprimary school students and their parents in Fatih District of Istanbul in 2018 and 2019. Toidentify the level of attachment of participants `Incomplete Stories with Doll Family Scale`was implemented; to identify play skills of participants `Game Skills Scale` was implementedand to identify demographic information of participants `Parents Form` was implemented.Findings revealed a significant relationship has been found between attachmentstyles and play skills of participants. In conclusion, playing skills has increased withincreased secure attachment level and has decreased with increased dismissive and negativeattachment styles.Keywords: Attachment, Attachment Figure, Attachment Styles, Play Skills, 6 years ofage | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | 6 yaş çocuklarında bağlanma figürleriyle kurulan bağlanma stilleri ve oyun becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The relationship between attachment styles and play skills in 6 years old children. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-11 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10273187 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 567798 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Klinik Psikoloji Bilim Dalı |