Psikoloji öğrencilerinin psikolojik sağlamlık, duygusal zeka ve kişilik özellikleri açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sütçigil, Levent | |
dc.contributor.author | Kandemir, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:06:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:06:23Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107245 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada psikoloji lisans eğitimi alan öğrencilerin psikolojik sağlamlık, duygusal zeka ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun yanında algılanan ebeveyn tutumları, duygusal zeka ve kişilik özelliklerinin psikolojik sağlamlık üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi Hasan Kalyoncu Üniversitesi ve İstanbul Aydın Üniversitesi Psikoloji Bölümünde, 2016-2017 yılında öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeyinde 211 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Yetişkin Psikolojik Sağlamlık Ölçeği, Duygusal Zeka Özelliği Ölçeği, Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi ve Kısaltılmış Algılanan Ebeveyn Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Toplam psikolojik sağlamlık puanları ile toplam duygusal zeka puanları, Dışadönüklük, Deneyime Açıklık, Yumuşak Başlılık, Sorumluluk arasında pozitif yönlü ve Duygusal Dengesizlik/Nevrotizm arasında negatif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Toplam Duygusal Zeka Ölçeği puanları ile Duygusal Dengesizlik/Nevrotizm, Dışadönüklük ve Deneyime Açıklık arasında pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatür doğrultusunda tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine the relationship between the psychological resilience, emotional intelligence and personality traits of psychology undergraduate students. Examining the effects of perceived parental attitudes, emotional intelligence and personality traits on psychological resilience was also aimed. The sample of the study consisted of 211 psychology students at the grade of 1st, 2nd, 3rd and 4th in 2016-2017 at Hasan Kalyoncu University and Istanbul Aydın University. Sociodemographic information of the participants was collected, and Turkish forms of Adult Resilience Measure (ARM), Trait Emotional Intelligence Questionnaire-Short Form (TEIQue-SF), Adjective Based Personality Scale (ABPS) and Egna Minnen Betraffande Uppfostran (S-EMBU) were administered. There was a positive and statistically significant correlation between total psychological resilience scores and total emotional intelligence scores, Extraversion, Openness to experience, Agreeableness, Conscientiousness and there was a negative and statistically significant correlation between total psychological resilience scores and Neuroticism. There was a negative and statistically significant correlation between total emotional intelligence scores and Neuroticism, Extraversion and Openness to exprience. The findings were discussed in accordance with the literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Psikoloji öğrencilerinin psikolojik sağlamlık, duygusal zeka ve kişilik özellikleri açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of psychology students in resilience, emotional intelligence and personality features | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-15 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Psychology | |
dc.subject.ytm | Psychology education | |
dc.subject.ytm | Resilience | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10233799 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 543327 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Klinik Psikoloji Bilim Dalı |