Öz-belirleme kuramına dayalı müdahale programının akademik yılmazlığa etkisi
dc.contributor.advisor | Aliyev, Ramin | |
dc.contributor.author | Akyürek, Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:06:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:06:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107240 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öz-belirleme kuramına dayalı olarak geliştirilen akademik yılmazlık müdahale programının öğrencilerin akademik yılmazlık düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma grubu yaşları 15-16 olan 70 öğrenciden oluşan bu çalışmada ön test – son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Veriler `Yaşam Olayları Formu` ve `Akademik Yılmazlık Ölçeği` ile toplanmıştır. Deney grubuna 8 haftalık müdahale programı uygulanırken, kontrol grubuna bu süre içerisinde hiçbir işlem yapılmamıştır. Verilen analizinde `ANCOVA Testi` ve `Bağımsız Örneklemler için T-Testi` kullanılmıştır. Bu araştırma sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin almış oldukları akademik yılmazlık puan ortalamalarının, kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Bununla birlikte deney grubunun, akademik yılmazlık düzeyinin deneysel işlem öncesine göre, deneysel işlem sonrası arttığı bulunmuştur. Kontrol grubunun ise, deneysel işlem öncesi akademik yılmazlık puan ortalamalarının deneysel işlem sonrasında anlamlı bir artış göstermediği görülmüştür. Elde edilen bu bulgular, uygulanan öz-belirleme kuramına dayalı müdahale programının öğrencilerin akademik yılmazlık düzeyleri üzerinde etkili olduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is analyzing the effects of the academic resilience intervention program that has been reformed based on self determination theory on the levels of academic resilience of students. In this study,which its research group is consisted of 70 students who are 15-16 year-old,tentative design that contains pre-test,last-test controlled group has been used.The data has been gathered by ''Life Events Form'' and ''Academic Resilience Scale.'' While it has been applied the intervention program for 8 weeks to tentative group,there has been no process to controlled group, In the given analyze ''ANCOVA Test '' and ''T-Test for Independent Samples'' has been used.As a result of this research it has been abserved that average of is significantly higher than the controlled group.On the other hand,it has been found that the Academic resilience level of the tentative group is higher in comparison with the results conducted before the test.However it was noticed that the average marks of the Academic resilience has not increased significantly in the controlled group.The results obtained have shown that the intervention program based on the self-determination theory has had an effect on Academic resilience of the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öz-belirleme kuramına dayalı müdahale programının akademik yılmazlığa etkisi | |
dc.title.alternative | The effect on academic resilience of the intervention program based on self determination theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-18 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10253692 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 577364 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |