Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkçapar, Mehmet Hakan
dc.contributor.authorCanpolat, Gamze Samyeli
dc.date.accessioned2020-12-06T17:06:07Z
dc.date.available2020-12-06T17:06:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107238
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sigara kullanan ve sigara kullanmayı bırakmış olan bireylerin sigaraya karşı tutumlarının değişmesinde kamu spotlarının etkileyiciliğini ölçmektir. Araştırma Hatay il sınırları içerisinde yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini Hatay ilinde ikamet eden yaş aralığı 18-60 arasında olup, son 6 ay içerisinde yayınlanan kamu spotlarını izleyen, en az asgari ücret ile çalışan sigara kullanan ve en az son 1 yıldır sigara kullanmayı bırakmış olan bireyler oluşturmuştur. Araştırmaya 154'ü sigara kullanan 54'ü ise sigara kullanmayı bırakmış olan 208 birey katılmıştır. Verilerin toplanmasında demografik bilgi formu, kamu spotu tutum anket formu, kamu spotları akut ölçeği ve sigara kullanımı ile ilgili inanç ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; sigara kullanan bireylerde kamu spotlarının kişiler üzerinde sigarayı bırakmaya yönelik beklenen düzeyde etkiyi yapmadığı saptanmıştır. Sigara kullanmayı bırakmış bireylerde kamu spotlarının kişiler üzerinde yeniden sigaraya başlamayı azaltıcı etkisi olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate the effectiveness of the public service announcements on altering the attitude of individuals, who currently smoke or who have smoked but quit, towards smoking. The research has been conducted inside the provincial borders of Hatay. The samples of this study include individuals who are between 18-60 years old, living in Hatay, who have been watching the last six months' public service announcements, who earn at least the minimum wage, smoke or have quit and haven't smoked for at least a year. 208 individuals, 154 of whom are smokers and the remaining 54 have quit smoking, have participated in this research. The scales used in gathering data are demographic information forms, survey forms on the attitude towards public service announcements, acute scales of public service announcements and scale of belief on smoking. According to the research results, it has been established that although the public service announcements have not created the anticipated effect on smokers towards quitting. It has been concluded that public service announcements have reduced the effect of starting smoking again on those who have quit smoking.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSigara kullanan ve sigara kullanmayı bırakmış bireylerin sigaraya karşı tutumlarının değişmesinde kamu spotlarının etkisi
dc.title.alternativeThe effectiveness of the public service announcements on altering the attitude of individuals, who currently smoke or who have smoked but quit, towards smoking
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-11
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSmoking
dc.subject.ytmCigarette
dc.subject.ytmSmoking cessation
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmHarmful habits
dc.subject.ytmBad habits
dc.subject.ytmPublic service announcement
dc.identifier.yokid10248986
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555658
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineBağımlılık Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess