Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Yakup
dc.contributor.authorŞamli, Cennet
dc.date.accessioned2020-12-06T17:05:58Z
dc.date.available2020-12-06T17:05:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107234
dc.description.abstractGünümüzde pazarlama sektöründe yoğun bir rekabet ortamı bulunmaktadır. Pazarlamacıların ve firmaların içinde bulundukları yoğun rekabet ortamı farklı pazarlama stratejileri geliştirmeye yöneltmiştir. Bu aşamada cinsiyet kimliği rolü pazarlamacılara tüketici davranışlarındaki soruları cevaplamaya yardımcı nitelikte rol alır. Yapılan tez çalışmamızın amacı Adana ilindeki tüketicilerin cinsiyet kimliği rolünün satın alma davranışlarına olan etkisini araştırmaktır. Araştırmamızda 330 katılımcı ile yüzyüze anket çalışması yapılmış olup; Araştırmamızın sonucunda kadınsı ve erkeksi cinsiyet kimliği rolünün hedonik satın alma, kompulsif satın alma ve plansız satın alma davranışlarının üzerinde pozitif etkisi olduğu tespit edilirken; biyolojik cinsiyet açısından ise; hedonik satın alma, kompulsif satın alma ve plansız satın alma davranışlarında farklıklıklar olduğu verilerle tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: tüketici, tüketici davranışı, cinsiyet kimliği rolü, hedonik, kompülsif.
dc.description.abstractToday, there is an intense competition environment in marketing sector. The intense competition environment which the marketers and firms are in, has directed to develop different marketing strategies. At this stage, the gender identity role plays a role in helping marketers to answer questions in consumer behaviours. The aim of our thesis is to investigate the effect of gender identity role of consumers in Adana province on purchasing behaviours. In our study, face to face survey was conducted with 330 participants and analyzed by SPSS program. At the end of our research, it is determined that the role of feminine and masculine gender identity has an positive effect on hedonic purchasing, compulsive purchasing and unplanned purchasing. As for biological gender view, it is determined that there are differences in hedonic purchasing, compulsive purchasing and unplanned purchasing behaviours. Keywords: Consumer Behaviour, Gender Identity Role, Hedonic Purchasing, Compulsive Purchasing, Unplanned Purchasing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCinsiyet kimliği rolünün tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi: Adana ilindeki tüketiciler üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of gender id role on consumers 'purchase behaviors: A research on consumers in Adana
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-17
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmAdana
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid10234743
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543566
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess