Show simple item record

dc.contributor.advisorAkben, İbrahim
dc.contributor.authorYildizhan, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-06T17:05:07Z
dc.date.available2020-12-06T17:05:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107211
dc.description.abstractBu çalışmada Gaziantep ayakkabı sektörünün uluslararası B2B e-pazarlama stratejileri ve sorunlarını tespit etmeye yönelik Güneydoğu Anadolu İhracatçılar Birliğine kayıtlı Gaziantep ayakkabı sektöründe faaliyet gösteren 17 firma ile yüz yüze görüşme yapılarak nitel bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada katılımcılarla yapılan yüz yüze görüşmelerden elde edilen verilerin MAXQDA R.18.1.1 veri analiz programı yardımıyla analiz edilmesi sonucunda firmaların içsel faktörlerinden uluslararası e-pazarlama stratejileri ve örgütsel e-hazırlık faktörleri ve dışsal faktörlerinden piyasa güçleri, destekleyen endüstriler ve hükümet faktörleri ile uluslararası B2B e-pazarlama yöntemini kullanmaları arasında ilişki olduğuna yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda Gaziantep ayakkabı sektöründeki firmaların uluslararası B2B e-pazarlama yöntemi hakkında çok fazla bir bilgiye sahip olmadıkları, piyasada uzman personel bulma sorunlarının olduğu, hükümet, meslek kuruluşları ve diğer endüstrilerin destekleri hakkında bilgi sahibi olmadıkları ve destek almada sorun yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractA qualitative reasearch is made via face to face interviews implemented with 17 active firms which are registered in Southeastern Anatolia Exporters in the Gaziantep Region to detect the international B2B (Business to Business) e-marketing strategies and issues of Gaziantep footwear sector in this study. The data in the research obtained from the face to face interviews of the participants are analiyzed with the help of MAXQDA R.18.1.1 data analiysis program found symptoms about there is a relationship among the internal factors of the firms of international e-marketing strategies and organizational e-readiness factors and external factors, market forces, supporting industries and government factors and using international B2B e-marketing methods. As a result of the study, it is concluded that the firms in Gaziantep do not have much information about the international B2B (Business to Business) e-marketting method, they have problems in finding proficient employees in the market,they have no knowledge about the support of the government, professional organizations and other industries and they have trouble receiving support.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGaziantep ayakkabı sektörünün uluslararası B2b e-pazarlama sorunlarına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on international B2b e-marketing problems of Gaziantep footwear industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-19
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational business strategy
dc.subject.ytmManagement problems
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmBusiness-to-business
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmShoe sector
dc.subject.ytmGaziantep
dc.identifier.yokid10250715
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556037
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess