Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşgül, Şaziye Senem
dc.contributor.authorAkyildiz, Taliye
dc.date.accessioned2020-12-06T17:03:56Z
dc.date.available2020-12-06T17:03:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107179
dc.description.abstractBu araştırmada erken çocukluk dönemindeki normal gelişim gösteren çocukların dil gelişimlerinin detaylı incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada okulöncesi eğitim kurumuna devam etmekte olan herhangi bir tanı almamış 4-5-6 yaşındaki çocukların dil gelişimleri yaş, cinsiyet, sosyoekonomik durum, anne-baba eğitimi, kardeş sayısı ve doğum sırası gibi değişkenler göz önünde tutularak incelenmiş ve duygusal ifadeleri araştırılmıştır. Araştırma verileri Sosyodemografik Bilgi Formu ve Çocuk Algı Testi kullanılarak elde edilmiş, çalışma grubunu İstanbul'da bir anaokulunda öğrenim gören 30 çocuk oluşturmuştur. Her çocuktan kartlara bakarak 10 hikâye anlatması istenmiş olup, toplamda 300 hikâye incelenmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda on üç tema oluşturulmuştur. Bu temalar; sevgi ve şefkat, sevmeme, hoşlanma, şaşkınlık, mutluluk/sevinç, üzüntü, tiksinti ve olumsuz izlenim, sitem ve pişmanlık, korku, heyecan, öfke, kendilik bilinci duygular ve abartılı anlatım içeren duygusal ifadeler olarak belirlenmiştir. Bu temalar çocukların öykülerindeki sözcüklere göre uygun kodlara ayrılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the language development of normal children in early childhood. In the study, 4-5-6 year undiagnosed preschool children were examined according to variables of age, gender, socioeconomic status, parent education, number of siblings, birth order and emotional expressions. The study data were obtained by using Sociodemographic Information Form and Child Apperception Test. The group consisted of 30 kindergarten children in Istanbul. Each child was asked to tell 10 stories by looking at the cards. Total of 300 stories were examined. Descriptive and content analysis were used for data analysis. As a result, thirteen themes were created. These themes; love and compassion, dislike enjoyment, bewilderment, happiness/joy, sadness, disgust and negative impression, reproach and regret, fear, excitement, anger, self-consciousness and exaggerated emotional expressions. These themes are divided into appropriate codes according to the words in children's stories. Findings were discussed in the light of literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErken çocukluk dönemindeki çocuklarda öykü anlatımına göre dil gelişimlerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-21
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage
dc.identifier.yokid10271825
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570457
dc.description.pages230
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess