Show simple item record

dc.contributor.advisorİncesakal, Mustafa
dc.contributor.authorAydin, Hanim Gül
dc.date.accessioned2020-12-06T16:51:24Z
dc.date.available2020-12-06T16:51:24Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106849
dc.description.abstractDünyada sanayi ve ticaretin gelişmesiyle beraber ulaşım ağları çoğalmış ve havayolu ulaşımı diğer ulaşım türlerine göre daha hızlı gelişmiştir. Diğer ulaşım türlerine göre daha hızlı, daha güvenli ve daha konforlu olması nedeniyle havayolu ulaşımını kullanan insan sayısı her geçen gün artmaktadır. Artan yolcu ve yük talebini karşılamak yeni havalimanlarının inşasını veya mevcut olanların kapasitelerini artırmaları sorununu beraberinde getirmiştir. Havalimanları bulundukları bölgelerin sosyal ve kültürel olarak gelişimine de katkı sağlayan yapılar olduğu için, günümüz ihtiyaçlarına cevap verebilmeleri gelecekleri açısından önemlidir. Bu çalışmanın amacı; kapasiteyi geliştirebilmek açısından terminal binalarının tasarımdaki esnekliklerini değerlendirerek sürdürülebilir çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma havalimanlarının tasarımda esneklikleri ile sınırlandırılmıştır. Çalışma kapsamında Türkiye'deki havalimanlarının kapasite performansları analiz edilmiş, havalimanlarının performanslarına göre terminallere uygun büyüme önerileri sunulmuştur. Yöntem olarak analiz yöntemi kullanılmıştır. Veri olarak terminal alanı, apron kapasitesi ve Türkiye'deki havalimanlarının son beş yıllık toplam yolcu sayısı, toplam yük miktarı ve toplam uçak trafiği kullanılmıştır. Ayrıca çalışma kapsamında dünyadan da havalimanı örnekleri değerlendirilmiştir. Havalimanı terminal binaları mimari açıdan değerlendirilmiş, değerlendirme aşamasında çizimlerle görsel anlatımların sağlandığı tablolar oluşturulmuştur. Anahtar kelimeler; Havalimanı, tasarımda esneklik, terminal binası tasarım kriterleri, kapasite kriterleri,
dc.description.abstractWith the development of industry and commerce in the world, transportation networks have increased and air transportation has developed faster than other types of transportation. The number of people using air transportation is increasing day by day because it is faster, safer and more comfortable than other modes of transportation. Meeting the increased demand for passengers and freight has brought about the problem of building new airports or increasing the capacity of existing ones. It is important for their future to be able to respond to today's needs as the airports are structures that contribute to the social and cultural development of the region in which they are located. The aim of this study is to propose a sustainable solution proposal by evaluating the flexibility of design of terminal buildings in order to improve the capacity. The study is limited to the flexibility of the design of airports. The study analyzed the scope of the airports capacity performances in Turkey, submitted proposals to the terminals according to the appropriate growth performance of airports. The analysis method was used as a method. Terminal area, apron capacity and airports in Turkey last five years total number of passenger, total payload and total aircraft traffic are used as data. In the scope of the study, airport samples were also evaluated from around the world. The airport terminal buildings were evaluated in terms of architecture, and the tables provided with the visual expressions with the lines during the evaluation phase.Keywords; Airport, flexibility in design, terminal building design criteria, capacity criteria,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleHavalimanı terminal binalarının büyüyebilirlik bağlamında değerlendirilmesi: Gaziantep Oğuzeli Havalimanı örneği
dc.title.alternativeEvaluation of airport terminal buildings in the context of growth: Gaziantep Oguzeli Airport sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-21
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10217493
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542134
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess