Show simple item record

dc.contributor.advisorSelek, Hasan Selçuk
dc.contributor.authorKüçükoğlu, Melih
dc.date.accessioned2020-12-06T16:51:22Z
dc.date.available2020-12-06T16:51:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106848
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, başta Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerindeki öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliğine yönelik düşüncelerini öğrenmektir. Veriler, bu amaçla hazırlanan anket sorularıyla toplanmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliğinin hedef, kapsam ve sonuçlarını genelde doğru algıladıklarını fakat konuya tam anlamıyla hâkim olmadıklarını göstermiştir. Öğrencilerin geneli konuyla ilgili yazılı veya görsel basın aracılığıyla yüzeysel doğru ifadeleri pek fazla içermeyen bilgilerle konunun sadece ciddiyetinin farkında fakat iş sağlığı ve güvenliği olgusunun bir bilim dalı olduğu bilinci öğrencilerin tam anlamıyla idrak edemediği saptanmıştır. İş sağlığı ve güvenliği eğitimi almayan 9. Sınıf öğrencilerinin meslek hastalıkları, kişisel koruyucu donanımlar, iş sağlığı ve güvenliği hassasiyeti ve mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. Öğrencilerde iş sağlığı ve güvenliği bilincini arttırmak için iş sağlığı ve güvenliği dersinin müfredatta eğitim ve öğretim dönemlerinin ilk yıllarından başlayarak daha fazla yer alması önerilebilir. Yine eğitim süresince güvenlik kültürünün geliştirilmesi için meslek profesyonellerinin katılımıyla konferanslar düzenlenmeli ve öğrencilere bu konu ezber yoluyla değil, kalıcı olması açısından atölye uygulamalarında görsel anlatım teknikleriyle öğrenci hafızasında konuya karşı ilgi ve algı uyandırılmalıdır. Çalışma yaşamından reel örneklerle desteklenmiş eğitici afiş, broşür vb. materyaller ile farkındalığın artırılacağı, eğitim kurumlarında daha olumlu geri dönüşler elde edilecektir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to learn the thoughts of the students in vocational and technical high schools about occupational health and safety. The data were collected through survey questions prepared for this purpose. Research findings show that students generally perceive the target, scope and results of occupational health and safety correctly but are not fully aware of the issue. The students are aware of the seriousness of the subject only with the information that does not contain superficial expressions by means of written or visual media about the subject, but it is determined that the students cannot fully realize the consciousness that occupational health and safety phenomenon is a branch of science. It is observed that 9th grade students who do not have occupational health and safety training have insufficient knowledge about occupational diseases, personal protective equipment, occupational health and safety sensitivity and legislation. In order to increase the awareness of occupational health and safety in the students, it may be suggested that the occupational health and safety course should take place more in the curriculum starting from the first years of education and training periods. In order to improve the security culture during the training, conferences should be organized with the participation of job professionals and students should be warned about the subject in the memory of students by means of visual expression techniques in workshop applications in order to be permanent. Educational poster, brochure etc. supported by real examples from working life. More positive feedback will be obtained in educational institutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectKazalartr_TR
dc.subjectAccidentsen_US
dc.titleMesleki ve teknik anadolu liselerinde mobilya ve iç mekan tasarımı bölümlerinde eğitim gören öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği bilincinin analizi: Kilis örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-21
dc.contributor.departmentİş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10224598
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542152
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess