Mimarlık fakültelerinde mekansal performansın kullanıcılar üzerinden değerlendirilmesi: Erciyes Üniversitesi Mimarlık Fakültesi örneği
dc.contributor.advisor | Altınoluk, Ülkü | |
dc.contributor.author | Arar, Burca | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:50:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:50:52Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106834 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma; mekânsal performansın düşük olduğu ve yeterince irdelenmediği düşünülen mimarlık fakültelerinde, mekânların gereksinimlere yanıt verme düzeyinin kullanıcılar üzerinden değerlendirilmesini hedeflemektedir. Bu kapsamda, mekân kavramı, mekânsal algı kavramı, kamusal mekânlarda kullanıcı gereksinimleri kavramı, kullanım sürecinde değerlendirme ve performans kavramları incelenerek, seçilen mimarlık fakültesi mekânsal ve biçimsel organizasyonu analiz edilmiştir. Mekânın gereksinimleri ne kadar karşıladığı ve kullanıcının bulunduğu ortamdan ne kadar memnun olduğu araştırılan çalışmada, yapı bütüncül olarak incelenmiştir. Yapılan benzer çalışmalar, literatür taraması ile incelenmiş ve çalışma kapsamında değerlendirilmiştir. Performans düzeyini belirleyen kriterlerin dikkate alınmaması veya tasarım sürecine kullanıcının dâhil edilmemesi mekân performansını düşürmekte ve kullanıcı memnuniyetsizliğine neden olmaktadır. Kullanıcıların söz konusu mekânlar hakkındaki görüşleri, istek ve gereksinimlerinin net olarak belirlenmesi, mekânların kullanıcı gereksinimlerini karşılama düzeyi gibi kriterlere uygun tasarımların yapılması, mekânsal performans açısından önemli olup daha sağlıklı çözümler geliştirmede yardımcı olacaktır. Sonuçta, bu kriterlere uygun tasarımlar uzun yıllar yaşanacak mekânlar olacaktır.Anahtar kelimeler; Mekânsal Algı, Kamusal Mekânlarda Kullanıcı Gereksinimleri, Kullanım Sürecinde Değerlendirme, Performans Kavramı | |
dc.description.abstract | This work; It aims to assess the level of responsiveness of the spaces to the needs of the users in the architecture faculties where spatial performance is low and not adequately assessed. In this context, the concept of space, concept of spatial perception, concept of user requirements in public places, evaluation and performance concepts in the process of use, analysis of the spatial and formal organization of the selected architecture faculty Are. In the study, where the space meets the requirements and how satisfied the user is in the environment, the structure is examined as holistic. Similar studies have been examined by the literature screening and evaluated in the scope of the study. Failure to consider the criteria that determine the level of performance or the inclusion of the user in the design process reduces space performance and leads to user dissatisfaction. It is important in terms of spatial performance, making designs according to the criteria such as the level of view of the users ' opinions, requests and requirements of the locations, and meeting the user requirements of the venues. will help in developing healthier solutions. After all, designs that meet these criteria will be places to live for many years. Keywords; Spatial perception, user requirements in public spaces, evaluation in use process, performance concept | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Mimarlık fakültelerinde mekansal performansın kullanıcılar üzerinden değerlendirilmesi: Erciyes Üniversitesi Mimarlık Fakültesi örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of the spatial performance of users in the faculties of architecture: Unıversıty of Erciyes Faculty of Archıtecture sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-25 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10256282 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616979 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |