An overview of effects of high rise buildings on intersections: iconova
dc.contributor.advisor | Karpuzcu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Aslan, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:50:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:50:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106823 | |
dc.description.abstract | Gaziantep, Türkiye'nin sürekli gelişen ve büyüyen önemli sanayi şehirlerinden biridir. Artan nüfusun ve gelişen sanayinin bir sonucu olarak trafikteki araç sayısı her geçen gün artış göstermektedir. Nüfusun ihtiyaçlarını karşılayabilmek için yapılan yüksek katlı binaların sayısı azımsanmayacak kadar fazladır. Mevcut yolların kapasiteleri bu artışa bağlı olarak yetersiz kalmakta ve zaman içerisinde trafik akışında yavaşlamalara sebep olmaktadır. Iconova kavşağı, bu problemlerin yaşandığı kavşaklardan biridir. Primemall AVM'nin ve henüz tamamlanmamış olan yüksek katlı ICONOVA konutlarının aynı kavşakta yer almasından dolayı, şu anda kapasitesinin üst sınırlarında çalışan ICONOVA kavşağı, konutlar kullanılmaya başlayınca daha sıkışık hale gelecektir. Bu çalışmanın amacı, yüksek katlı yapıların trafiğe olan etkileri dikkate alınarak, daha uzun vadeli planlamalar yapmak ve HCM (Highway Capacity Manual) hesaplamaları ile VISSIM yazılımından faydalanarak Iconova kavşağı için çözüm önerisi sunmaktır. Bu çalışmayla, trafik akışının daha verimli hale getirilmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda, çalışmanın yüksek katlı yapıların trafiğe olan etkileri ve kavşak kapasite hesapları açısından bilimsel bir referans olması hedeflenmektedir. | |
dc.description.abstract | Gaziantep is over-growing and one of the most important industrial cities in Turkey. As a result of increasing population and developing industry, the number of vehicles in traffic increases day by day. The number of high rise buildings that built to meet population needs is a substantial amount. Due to this increase, capacities of existing roads remains incapable and causes a slowdown in traffic flow in time. Iconova intersection is one of the intersections where these problems occurred. Because of Primemall the shopping mall and unfinished high rise ICONOVA Towers are located at the same intersection, Iconova intersection that is already running beyond its capacity will become more congested after towers have been used. The purpose of this study is to make longer-term planning by considering the impacts of high rise buildings on traffic and offer a solution proposal for Iconova intersection by using HCM (Highway Capacity Manual) calculations and VISSIM software. It is aimed to make traffic flow more efficient with this work. At the same time, it is aimed that to be a scientific reference in terms of the effects of high rise buildings on traffic and calculations of intersection capacity. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Trafik | tr_TR |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | An overview of effects of high rise buildings on intersections: iconova | |
dc.title.alternative | Yüksek katlı yapıların kavşaklar üzerine etkisinebir bakış: Iconova | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-03 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transportation model | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | Traffic flow | |
dc.subject.ytm | Traffic | |
dc.subject.ytm | Intersections | |
dc.subject.ytm | High buildings | |
dc.identifier.yokid | 10255738 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 564126 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |