Enjeksiyon kalıplama yöntemiyle otomotiv endüstrisi için üretilen ince cidarlı plastik parçaların üretim şartlarının optimizasyonu
dc.contributor.advisor | Öksüz, Mustafa | |
dc.contributor.author | Özdemir, Nedime | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:42:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:42:13Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106748 | |
dc.description.abstract | Plastik endüstrisi her geçen gün büyümektedir. Endüstriyel uygulamalarda yüksek mukavemetli, kompleks geometrili, ince cidarlı ve hafif malzemelerin kullanımı artmaktadır. Karbon emisyonu ve çevre kirliliğini en aza indirmek için otomotiv endüstrisi hedefleri arasında araçların hafiflemesi önemlidir. Bu yüzden otomotiv endüstrisinde birçok metal parçanın yerini plastik ve fiber takviyeli malzemeler almaktadır. Plastik parçanın kullanımında parça hafiflerken mukavemeti kaybetmemesi beklenmektedir. Bu yüzden mühendislik plastikleri, yüksek performanslı plastikler ve fiber takviyeli kompozitler geliştirilmektedir. Ayrıca otomotiv endüstrisinde ince cidarlı parçaların üretimi ve kullanımı artmaktadır. Bu bağlamda, ince cidarlı parçaların üretiminde karşılaşılan problemlerin irdelenmesi ve optimum değerlerin elde edilmesi amaçlanmaktadır. İnce cidarlı parçalarda akış derinliğinin düşük olması sebebiyle malzemenin daha fazla sürtünmeye maruz kalmasıyla akış zorlanacaktır. Bunun sonucunda dolum için daha yüksek basınç ve makine kapasitesitesi gereksinimi ortaya çıkacak ve ince cidarlı parçaların üretimi zorlaşacaktır. Basıncın yeterli seviyede olması tam olarak dolumun gerçekleştiğinden emin olunması amacıyla çapaklı parça üretimi yapılmak zorunda kalınmaktadır. Buna ek olarak parçada akış mesafesinin artması , üretimi zorlastırmaktadır. | |
dc.description.abstract | Plastics industry is one among the fast growing industries in recent few decades. Use of high strength, complex geometry, more thin-wall and less weight parts is gradually increased in industry application. Lightening is one of main goals of automotive industry for carbon emission and health of environment. In the automotive industry, many metal parts are replaced by plastics or fiber-reinforced composites. It is tried to provide the same strength while lightening is increased with the use of plastic parts. For this reason, many engineering plastics, high performance plastics and fiber reinforced composites are improved. In addition to all of these, thin-walled production and uses of these parts are increased gradually in automotive industry. In this regard, it is aimed to examine the production processes for thin-walled parts, to make improvements and to obtain optimum results. Some problems are encountered in the production of thin walled parts. These problems arise from the exposure of the material to excessive friction because of the reduced flow depth as the flow will be more difficult. Thus, more pressure will be needed along with a larger machine for filling the mold cavity. Parts will be produced with flash in order to make sure that they are completely filled. Furthermore, greater the flow length in the part (the way the material must flow), production of the it becomes more difficult. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Polimer Bilim ve Teknolojisi | tr_TR |
dc.subject | Polymer Science and Technology | en_US |
dc.title | Enjeksiyon kalıplama yöntemiyle otomotiv endüstrisi için üretilen ince cidarlı plastik parçaların üretim şartlarının optimizasyonu | |
dc.title.alternative | Optimization of production conditions of thin-walled plastic parts produced for automotive industry by injection molding method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-20 | |
dc.contributor.department | Polimer Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10204152 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YALOVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523268 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Polimer Mühendisliği Bilim Dalı |