Kanal İstanbul projesinin gemi trafiği açısından simülasyon yöntemi ile gerekliliğinin analizi
dc.contributor.advisor | Sabuncu, İbrahim | |
dc.contributor.author | Durak, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:40:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:40:32Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106703 | |
dc.description.abstract | İstanbul Boğazı, Karadeniz ve Marmara Denizi'ni birbirine bağlayan ve dünyanın gemi trafiği açısından en tehlikeli boğazları arasında olan bir suyoludur. Stratejik açıdan çok önemli bir konuma sahip olan İstanbul Boğazı'ndan günde kuzey ve güney yönlü toplam 115 gemi geçmektedir. Dünyada ve ülkemizde uluslararası ticaret hacminin artmasına bağlı olarak, İstanbul Boğazı'ndan geçen gemilerin boyutları artmaktadır. Çok büyük tonajlara sahip ve aynı zamanda tehlikeli yük taşıyan bu gemiler, ülkemizin en kalabalık ve tarihi olarak eşsiz olan ilimizin tam ortasından geçmektedirler. Bu çalışmanın hedefinde, İstanbul Boğazı'nın gemi trafiği açısından dünyada en tehlikeli suyolu olduğundan yola çıkarak, boğaza alternatif yapılması planlanan Kanal İstanbul projesinin gemi trafiği açısından gerekliliğini, oluşturulacak simülasyon modeli ile analiz etmektir. Bu amaçla, İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiği yoğunluğu, yapılması planlanan Kanal İstanbul ile birlikte Arena simülasyon programında simüle edilip oluşturulan modelin sonuçları yorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | The Bosphorus Strait is a waterway connecting the Black Sea and the Marmara Sea and is one of the most dangerous straits in terms of ship traffic in the world. It is a strategically important waterway in the Bosphorus, where a total of 115 vessels cross the north and south directions per day. Due to the increase in international trade volume in the world and our country, the dimensions of the ships passing through the Bosphorus Strait increase. These ships, which have huge tonnages and carry dangerous cargoes, pass through the middle of our city which is the most populous and unique in our history. The aim of this study is to analyze the necessity of the Kanal Istanbul project, which is planned to be an alternative to the Bosphorus Strait, with the simulation model to be created, considering that the Bosphorus Strait is the most dangerous waterway in the world in terms of ship traffic. For this purpose, the current ship traffic density in the Bosphorus Strait is simulated in the Arena simulation program together with the planned Kanal Istanbul and the results of the model are interpreted. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Denizcilik | tr_TR |
dc.subject | Marine | en_US |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Kanal İstanbul projesinin gemi trafiği açısından simülasyon yöntemi ile gerekliliğinin analizi | |
dc.title.alternative | Analysis of necessity of ship traffic of Kanal İstanbul project with simulation method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-07 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10320330 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YALOVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 618647 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |