Show simple item record

dc.contributor.advisorUral, Abdullah
dc.contributor.authorDemirbaş, Köksal
dc.date.accessioned2020-12-06T16:38:23Z
dc.date.available2020-12-06T16:38:23Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106654
dc.description.abstractSon birkaç yıl içinde Türkiye'de kamu çalışanları için performansa dayalı ücretlendirme sistemine geçilmesi konusu tartışılmaktadır. Türkiye'de son on yılda bazı kamu kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme uygulamaları görülmüştür. Ancak bu uygulamalar, başbakanlığa bağlı kadro karşılığı sözleşmeli personel çalıştırma yetkisine sahip kurumlar ve Sağlık Bakanlığı ile Tarım Bakanlığının döner sermayeli kurumlarıyla sınırlı kalmıştır. Son dönemlerde hükümet tarafından yapılan açıklamalardan kamu yönetiminde kapsamlı bir şekilde performansa dayalı ücretlendirme sistemine geçileceği anlaşılmaktadır. Bu nedenle çalışmamızın amacı performansa dayalı ücretlendirme sisteminin tartışıldığı bu ortamda tartışmalara katkı sağlamaktır.Çalışmamızda, öncelikle kamu yönetimi, performans yönetimi ve performansa dayalı ücretlendirme konuları kavramsal olarak değerlendirilmiştir. Sonrasında ise, Türk kamu yönetiminin sorunları, kamu yönetimimizin tarihsel perspektif içinde performans yönetimi bakımından geldiği nokta ve performansa dayalı ücretlendirme konusundaki yasal altyapı ele alınmıştır. Son olarak dünyadaki ve Türkiye'deki kamu çalışanları için performansa dayalı ücretlendirme uygulamaları kapsamlı bir şekilde incelenmiştir. Aynı zamanda uygulamalar sonucunda yapılan araştırmaların bulguları da ele alınmıştır.Sonuç olarak, performansa dayalı ücret sistemi performans yönetiminin bir parçası olarak değerlendirilmelidir. Yapılan araştırmalar sonucunda performansa dayalı ücret sistemlerinin anlamlı bir performans artışına neden olmadığı anlaşılmaktadır. Ancak uygulayan ülkelerde performans yönetimi kültürünün oluşmasına katkı sağladığı görülmüştür. Günümüz dünyasında Türkiye'nin de kamuda performans yönetimine geçişi, saydamlığın ve hesap verilebilirliğin arttırılması bakımından bir zorunluluktur. Performans yönetimine geçiş sonrasında kurumların performanslarının değerlendirilip personelin performansının değerlendirilmemesi düşünülemez. Bu bakımdan kamuda performansa dayalı ücret sistemine geçişin de gereklilik olduğunu değerlendirmekteyiz. Ayrıca, yerinden yönetime önem veren ülkelerde sistemin daha sağlıklı işlediği görülmektedir. Türk kamu yönetiminde sistemin başarılı olabilmesi için yetki devrinin arttırılması gerekmektedir. Ancak bunlar gerçekleştirildikten sonra da performansa dayalı ücret sistemlerinin ciddi şekilde performansı arttıracağı düşünülmemelidir.
dc.description.abstractFor several years Perforance related pay issue has been discussed in Turkey. During last decade some Performance related pay implementations have been observed in Turkey. But these experiences have been limited to the implementations of departments such as Ministry of Health and Ministry of Agriculture which are authorized to employ contracted personnel by using working capital funds. It is understood from the statements made by goverment authorities that Performance related pay system will be effective broadly. Our study aims to make a contribution to the performance related pay system issue which is discussed in several platforms.In our study, public adminstration, performance managment and performance related pay system have been primarily analyzed conceptualy. Then problems of Turkish public Administration,The level Turkish Public Administration system reached in terms of Performance management and the legal basis for performance related pay have been considered. Finally performance related pay implementations in the world and Turkey have been analyzed broadly.PRP should be considered as a part of performance managment. Surveys shows that PRP does not cause significant performance increase but produce a Performance management culture for those implementing PRP. In todays world changing over to PRP is a necessity for Turkey in terms of enhancing transparency and accountablity. In this respect we think changing over to PRP is a necessity.Coutries giving decentralization a significant imprtance seem to be experiencing a better success.Systems success in Turkish public administration is linked with the tansfer of authority.Only after these reforms have been made PRP is supposed to increase performance significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürk kamu yönetiminde performans yönetimi ve performansa dayalı ücret sistemlerinin analizi
dc.title.alternativePerformance management in Turkish public sector and analysis of performance related pay systems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance management
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmPublic administration
dc.subject.ytmWage
dc.subject.ytmWage management
dc.subject.ytmWage systems
dc.subject.ytmTurkish public administration
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid461468
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid347240
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess