Show simple item record

dc.contributor.advisorKurt, Mustafa
dc.contributor.authorRüzgar, Nilüfer
dc.date.accessioned2020-12-06T16:38:16Z
dc.date.available2020-12-06T16:38:16Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106651
dc.description.abstractİşletmeler hakkında yapılan sayısız çalışmaların yanında firma yöneticilerinin kişisel özellikleri hem yerel hem de uluslararası literatürde çeşitli çalışmalara konu olmuştur. Yine de, Türkiye?de faaliyet gösteren firmaların yöneticileri hakkında yapılan çalışmaların sayısı yetersiz kalmaktadır. Bu çalışma, Mintzberg sınıflandırmasını temel alarak eğitim, yaş, cinsiyet gibi çeşitli parametreler bağlamında Bursa?da faaliyet gösteren ve 2012 yılında Ekonomist dergisi tarafından Anadolu?nun en başarılı 500 firması arasında yer alan 120 Bursa firmasının tepe yöneticilerinin rol ve profillerini değerlendirme amacındadır. Değerlendirme kapsamında veri toplama aracı olarak 7?li Likert ölçeği kullanılarak hazırlanan anket yöneticilere elektronik posta, faks ve elden iletim yoluyla ulaştırılmıştır. SPSS paket programı kullanılarak yapılan analizlere göre elde edilen bulgulara göre yöneticiler genel olarak tüm rolleri sergilemekle beraber öncelikli olarak kişilerarası (lider) ve karar verici (girişimci) rolleri benimsemektedir.
dc.description.abstractThe profiles and roles of managers has been subject to divergent studies both in indigenous and international literature together with numerous cases about businesses. However, studies concerning the managers of thriving firms in Turkey are not adequate. This study aims to evaluate the roles and profiles of the managers of the 120 firms in Bursa, Turkey which are elected by Economist magazine among the 500 Anatolian leading firms in 2012, by using Mintzberg classification as base in the sense of various parameters such as education, age, gender. In the scope of the research, surveys that are prepared by appliying a 7 dimension Likert scale were used as data collection tool and conveyed through electronic mail, fax and by hand to the managers. According to the findings that are acquired by the analyses performed by SPSS programme, managers prominently play interpersonal (leader) and decisional (entrepreneur) roles as they also put effort on other roles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYöneticilerin profilleri ve rolleri: Anadolu 500 Bursa firmalarına ilişkin bir araştırma
dc.title.alternativeMaanagers' profiles and roles: Evidence from Anatolian 500 Bursa firms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10002579
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid348884
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess