Show simple item record

dc.contributor.advisorKavi, Ersin
dc.contributor.authorArslantaş, Safiye Gökçen
dc.date.accessioned2020-12-06T16:37:22Z
dc.date.available2020-12-06T16:37:22Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106625
dc.description.abstractGünümüzde varlığını sürdürülebilir kılmak isteyen örgütlerin; rakiplerine üstünlük sağlayabilmeleri, müşterilerine katma değer yaratabilmeleri ve kar elde edebilmeleri bir taraftan yönetim sistemlerini değişen ve gelişen çevre şartlarına uyumlu hale getirebilmelerine bir taraftan da çalışanlarını memnun edebilmelerine bağlıdır. Çalışanları memnun olan işletmeler ürün ve sunum kalitesiyle diğer işletmelerden bir adım önde olacak ve itibar elde edecektir.Kurumsal itibar kavramı; işletmenin çalışanlarının, müşterilerinin, yatırımcıların ve toplumunun genelinin işletmenin ismine ilişkin oluşturdukları iyi veya kötü, zayıf veya güçlü gibi net duygusal tepkilerini ifade etmektedir. Bu çalışmada kurumsal itibar ile çalışma psikolojisi arasındaki ilişki karşılaştırmalı bir şekilde ele alınmıştır.Bir işletmenin itibar elde etmesi ve itibarını sürdürülebilir kılması için çalışanlarının o işletmeye verdiği değer çok önemlidir. Bu çalışma; kurumsal itibar ve çalışma psikolojisi konularında yapılan çalışmalara katkı sağlamak ve kurumsal itibar ile stres, mobbing, motivasyon, örgütsel bağlılık ve iş tatmini arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal İtibar, Mobbing, Stres, Motivasyon, Örgütsel Bağlılık, İş Tatmini.
dc.description.abstractOrganizations which would like to make sustainable their existence nowadays, should adapt their management systems to changing and developing environmental conditions on the one hand, to overcome their competitors and to create value added for their customers, and should also satisfy their employees on the other hand. Enterprises whose employees are satisfied, would always precede other enterprises through the quality of their products and presentation, and would therefore gain reputation. Importance attached by employees to any enterprise is very important concerning the reputation gained and the sustainability of this reputation. This study is conducted to contribute to other studies done in the field of corporate reputation and labor psychology and to examine relations among corporate reputation and stress, mobbing, motivation, organizational commitment and job satisfactionKeywords: Corporate Reputation, Mobbing, Stress, Motivation, Organizational Commitment, Job Satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleÇalışma psikolojisi açısından kurumsal itibar
dc.title.alternativeCorporate reputation from psychology of study stand point
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10012605
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid347238
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess