Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkaya, Muammer
dc.contributor.authorBilgi, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-06T16:37:08Z
dc.date.available2020-12-06T16:37:08Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106619
dc.description.abstractÇocuk istismarı; çocukların büyüme gelişimlerini olumsuz etkileyen, zaman zaman kalıcı hasarlara neden olan toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Geleceğin yetişkin bireyleri olan çocukların farklı şekillerde istismara maruz kaldığı bilinmektedir. Günümüzde çocukların gelişimini olumsuz yönde etkileyen istismar türlerinin açıktan veya kapalı şekillerde ortaya çıktığu görülmektedir. Özellikle çocukların farkında olmadan istismar edildiği durumların belirlenmesi ve bununla ilgili önlemlerin alınarak çözüm önerilerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretime devam eden çocukların reklamlar hakkındaki düşüncelerini belirlemek ve bunun çocuk istismarına etkisini araştırarak çözüm önerilerinin ortaya koyulmasıdır.Araştırma için 2012-2014 eğitim öğretim yılında Yalova ili merkezinde bulunan 4 okulda, ilköğretime devam eden rastgele seçilen 7-9 yaş grubundaki 263 çocuk ile anket yöntemi kullanılarak çalışılmıştır. Örneklem grubuna uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 20.0 istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen bulguların frekans ve yüzdelikleri alınarak çapraz tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda çocukların televizyon izleme sürelerinin çok uzun olduğu, reklamları severek izledikleri ve reklam mesajlarından etkilendikleri belirlenmiştir. İzledikleri reklamlardan etkilenen çocukların reklam ürünlerini satın almaya çalıştıkları, talep ettikleri ürünlerin alınmadığı zamanlarda ebeveynlerini ikna etmeye çalışarak sorun yaşadıkları ve bunun istismara dönüştüğü görülmüştür. Ayrıca reklamlarda oynayan çocukların izleyici çocuklar tarafından rol-model alınarak reklamlarda oynamaya teşvik edilmesi sonucu çocukların istismar edilmeye çalışıldığı görülmektedir.
dc.description.abstractChild abuse that negatively affect children's growth and development sometimes cousing permanent damage has become social problem. It's known that children who are the adult members of the future exposed to different forms of abuse. Nowadays ıt'seen that the types of abuse which adversly affect the development of children occur in open or hidden ways. The conditions in which children are being abused unconsciously should be identified. Also related to these cases some precautions must be taken and solutions need to be developed.The main purpose of this study is to identify the thoughts of primary school children on advertisement and to put forward suggesstions for solution by investigating the effects of it. For this study, in the academic year of 2013-2014 with randomly selected 263 children in the age group 7 -9 were studied using survey method. Spss 20.0 statistical sowtware was used in the anlysis of data which obtained from the applied surveys on the sample group. By taking frequencies and percentiles of findings, cross tables have been formed and interpreted.According to study results, ıt's identified that children's television watching time is too long and they fondly watch advertisements. They are easily affected by advertising messages. The children who are affected by the advertisements try to buy advertising products. When they weren't able to convince their parents to buy these products they had trouble with their parents and it seemed to convert to abuse. Also, the children who are playing in advertisements are seen as a role model by children audience, this encouraged them play in advertisements and being tried to abuse.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleReklamların çocuk istismarına etkisi ve 7-9 yaş grubu çocuklarının reklamları değerlendirme düzeyi
dc.title.alternativeThe effects of advertisements on children and advertising review level of 7–9 children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentSosyal Hizmet Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmChild abuse
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmAbuse
dc.identifier.yokid10027876
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357791
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineSosyal Hizmet Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess