Üniversite yaşam kalitesi: Yalova Üniversitesi İİBF örneği
dc.contributor.advisor | Yüksel Oktay, Elif | |
dc.contributor.author | Karahan, Kutluğ Kağan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:36:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:36:07Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106591 | |
dc.description.abstract | Yaşam kalitesi çağımızın popüler başlıklarından biridir. Yıllar boyunca iktisatçılar, doktorlar, hemşireler, sosyologlar ve daha niceleri tarafından tartışılan kavram; son yıllarda sosyal politikacıların ilgi alanına dâhil olmuştur. Toplumu hem sahip oldukları olanaklar ve kaynaklar hem de bireylerin yaşadıkları hayata dair algıları üzerinden analiz etmeye yarayan yaşam kalitesi anlayışı gün geçtikçe daha fazla ülkenin ve uluslararası kuruluşun sosyal politika hedefi haline gelmektedir.Okullar toplumların geleceklerinin yazıldıkları yerlerdir. Özellikle üniversiteler yarının toplumunun liderlerini yetiştiren kurumlardır. Toplumun refahı için bu kadar kilit durumda olan bir kurumun yaşam kalitesi araştırmalarının konusu olması sürpriz değildir. Yarının toplumunun kalitesi ancak bugünün üniversitelerinin yaşam kalitesi ile sağlanabilir. Ayrıca bu yaşam kalitesi salt bilgi paylaşımı sürecini değil, öğrencinin üniversiteye dair tüm tecrübelerini kapsamaktadır. Üniversite yaşam kalitesinin yükseltilmesi mutlu, huzurlu ve umutlu gençler anlamına gelmektedir.İşte bu bağlamda üniversite yaşam kalitesi araştırmalarının önemi ortaya çıkmaktadır. Türkiye özellikle son yıllarda üniversiteleşme alanında hızla yol almıştır. Bugün 18-25 yaş arası gençlerin büyük bir çoğunluğu üniversitede okumaktadır. Ancak bu durum aynı zamanda aynı anda açılan pek çok yeni üniversitenin yeni olmanın getirdiği sancılarla boğuşmasını da yanında getirmiştir. Bu çalışma ile Yalova Üniversitesi özelinde diğer yeni üniversitelerin de kullanabilecekleri veriler elde edilmesi amaçlanmıştır.Araştırma için Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeği kullanılmış, sorular 5'li likert tipinde Yalova Üniversitesi İİBF öğrencilerine yöneltilmiştir. Örneklem seçilirken tabakalama yöntemi kullanılmış ve okulun mevcut öğrenci sayısının yarısına ulaşılmıştır.Elde edilen veriler ile öğrencilerin demografik özelliklerinin üniversite yaşam kalitesi üzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Ancak ikametgâh durumu dışında hiçbir özellikler üniversite yaşam kalitesi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Çalışmada ayrıca üniversite yaşam kalitesinin genel yaşam kalitesi, genel yaşam doyumu ve üniversite ile özdeşleşme üzerindeki etkisi incelenmiş ve hepsi üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | Quality of Life is one of the popular titles of today. For decades it has been studied by economists, doctors, nurses, sociologs and more, the concept is now in interest of social policy. The quality of life, used for analyzing society by both the resources and individuals perception on their lives, is becoming more and more countries' and international organizations' social policy target as the days gone by.Schools are where societies' futures written. Especially, universities are the institutions raising future's societies' leaders. It's not a surprise that a foundation so crucial for wellbeing of the society is being the topic for quality of life researches. The quality of tommorow can only be acheived by today's quality of college life. Besides this quality does not only consist the sole process of sharing knowledge but all experiences of a student about college. Raising quality of college life means happy, peaceful and hopeful youths.This context reveals the importance of quality of college life researches. Turkey has taken a great way in short time in maybe we can call universitization in recent years. Most of the youth between 18-25 are mostly college students. But this has resulted in a lot of new universities wrestling with problems comes with being `new`. This study aims that in specific of the Yalova University, gathering information that can be used by other new colleges.Quality of College Life Scale is used for study and questions are aimed at students of School of Economic and Administrative Sciences at Yalova University as 5 point likert scale. Stratification is used on choosing the sample and had reached half of the current students.It has been tried to measure the effect of students demographics on quality of college life with data collected. But there has been found no correlation but sheltering between. It is also studied the effects of quality of college life on general quality of life, life satisfaction and identification and it has been found that it has positive effects on all three of them. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Üniversite yaşam kalitesi: Yalova Üniversitesi İİBF örneği | |
dc.title.alternative | Quality of collage life: The case of Yalova University Faculty of Economics and Administrative Sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Quality of life | |
dc.subject.ytm | Yalova | |
dc.subject.ytm | Demographic characteristics | |
dc.subject.ytm | Quality of school life | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 10070002 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YALOVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385490 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Politika Bilim Dalı |