Show simple item record

dc.contributor.advisorGüloğlu, Tuncay
dc.contributor.authorAkyol, Yüsra
dc.date.accessioned2020-12-06T16:36:01Z
dc.date.available2020-12-06T16:36:01Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106588
dc.description.abstractGünümüzde özellikle genç nüfusun istihdam alanı olan bankacılık sektörü, hızla gelişmekte ve ilerlemektedir. Sektörde, müşteri odaklılık, kârlılık ve verimlilik gibi konular artık sadece sayısal verilerle değil, insanı merkeze alan bir biçimde ele alınmaktadır. Bu doğrultuda insan kaynakları yönetimi aslında sadece bankacılık alanında değil hemen hemen tüm sektörlerde, daha da ön plana çıkmaktadır. Eskiden sadece personel yönetimi diye adlandırılan ve lüzumsuz görülen bu departman günümüzde insan kaynakları yönetimi adı altında, tepe yönetim ve alt yönetim arasında adeta kurmay görevi görmektedir. İnsan kaynakları yönetimi politikalarının ise hemen hepsi, işgören motivasyonu başta olmak üzere kurumun verimliliği üzerine çalışmalar yapmaktadır.Yöneticiler, artık sadece para kazanmakla değil, aynı zamanda çalışanların memnuniyeti, mutluluğu ve motivasyonuyla kurumun var olduğu gerçeğini kabul etmektedirler.Bu çalışmada, günümüz bankacılık sektörü ile ilgili genel bilgiler verilmiş, ve bu bilgiler ışığında insan kaynakları yönetimi başta olmak üzere, çeşitli yönetim tarzları ele alınmıştır. Çalışmanın genelinde özellikle motivasyon konusu tüm ayrıntılarıyla incelenmiş ve teorik planın örneklendirmesi özellikle bankacılık sektörü ile ilgili olmuştur. Yapılan alan araştırmasında, sermaye yapısı farklı, 3 ayrı banka (kamu, katılım, özel) çalışanlarına motivasyon araçlarının değerlendirilmesi hakkında 22 soruluk anket uygulanmış, ve anket sonuçları SPSS. 20.0 İstatistik Programı ve Excel ile analiz edilip yorumlanmıştır. Çalışma sadece Yalova'daki bankalarla sınırlandırıldığı için, bu 3 çeşit bankadan, 8 ayrı bankanın toplam personel sayısı kadar (194) anket gönderilmiş, fakat 83 anketten dönüş alınabilmiştir. Anketin amacı, çalışanların hangi motivasyon aracını nasıl değerlendirdiğidir. Ankette yer alan ifadeler, yüzdeler, aritmetik ortalamalar, çeşitli analizlerle değerlendirilmiş, karşılaştırılan ifadelerin aralarında anlamlı bir farklılık veya ilişki olup olmadığına bakılmıştır. Sermaye yapısı farklı olan üç bankada da anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Anahtar kelimeler: Bankacılık Sektörü, Motivasyon, Motivasyon Araçları
dc.description.abstractEmployment of young people today, especially the banking sector, the rapidly improving and advancing.In industry, customer satisfaction, profitability, and not with issues such as efficiency is no longer just digital data, are discussed in a field of human-centered way. Human resource management in this context the fact that in almost all sectors not only in the banking field, further comes to the fore.Formerly called just personnel management and the department deemed unnecessary today under the name of human resource management, top management and staff work almost see between lower administration. In almost all of the human resource management policies, is working on the organization's efficiency, especially in employee motivation. Administrators no longer just win money, satisfaction of employees also admit the fact that institutions have with happiness and motivation.In this study, given the present general information about the banking sector, and in light of this information, particularly in human resource management are discussed various management styles. In general, especially in motivation and theoretical examples of the study examined all the details of the plan have been dealing with the banking sector in particular. The research field of the capital structure is different, 3 separate bank employees about 22 item questionnaire assessing their motivation factors applied and survey results using SPSS. 20.0 Statistical Program has reviewed and analyzed by Excel. The study is limited to only bank in Yalova, these 3 types from the bank, the total number of personnel of 8 separate bank (194) questionnaire was sent, but was able to return from the 83 surveys received.The purpose of the survey is that which evaluates how the employee motivational factor. Statements contained in the survey, percentages, and various analyzes have been evaluated by the arithmetic mean, the phrase has been compared or whether there is a significant difference between them. There was no significant difference in the capital structure of the three banks it is different.Keywords: Banking Sector, Motivation, Motivation Factorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleMotivasyon araçlarının banka çalışanları üzerine etkileri: Yalova örneği
dc.title.alternativeThe impact of the motivation tools on the bank employees: Yalova example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmYalova
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid10089799
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399684
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess