Sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin problem çözme becerilerinin ölçülmesi: Yalova örneği
dc.contributor.advisor | Kesgin, Bedrettin | |
dc.contributor.author | Altinok, Selda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:35:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:35:50Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2019-11-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106583 | |
dc.description.abstract | Sosyal hizmet, sosyal sorunlara çözüm getirme amacı ile doğmuş bir meslek ve bilim dalıdır. Sosyal hizmetin ilgilendiği sorun alanları mikro, mezzo ve makro boyutları içerir. Bu bağlamda sosyal hizmet, toplumsal yaşamdaki problemlere, bireysel problemlere ve bireyin içinde bulunduğu grup ve çevrenin problemlerine çözüm üretmeyi amaçlar.Sosyal çalışmacılar diğer mesleklere oranla daha fazla sorunla karşılaşırlar. Problem çözme sosyal hizmet mesleğinin temel dinamiklerinden biridir. Bu nedenle sosyal hizmet lisans eğitiminin problem çözme becerisini artıracak bir niteliğe sahip olması gerekir. Nitekim sosyal çalışmacıların problem çözme becerilerinin artması yalnızca mesleki başarı getirmekle kalmaz aynı zamanda sosyal adaletin sağlanmasına da aracılık eder. Bu çalışmanın amacı sosyal hizmet öğrencilerinin problem çözme becerisini ölçmektir. Yalova Üniversitesi sosyal hizmet bölümünde eğitim gören lisans öğrencilerinin problem çözme becerileri değerlendirilmiştir. 255 öğrencinin katılımıyla gerçekleşen çalışmada problem çözme envanteri ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bulgular kısmında yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | Social Work is a proffesion and sciencet that emerged to brings soluitons for social problems. Social problems that social work deals with inculudes micro, mezzo and macro dimensions. Social work aims to solve community problems, individual problems and group problems Social workers face with more problem than other professions. Problem solving is a coredynamic of social work profession. For this reason, social work undergraduate education should desinged that increasetheability of problem solving skills. Social workers increased problem solving skills not only bring Professional success but also mediate providing social justice. The aim of this research is to measure the problem solving skills of social work students. Problem solving skills of undergraute students who study in Yalova University department of social work were evaluated. Problem solving Inventory anda demograhpic form were used in the project which had 225 participants. Research results were included in the findings chapter. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin problem çözme becerilerinin ölçülmesi: Yalova örneği | |
dc.title.alternative | The problem solving skills of undergraute students of social work students: The case of Yalova | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-01 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Social services | |
dc.subject.ytm | Yalova | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.identifier.yokid | 10084022 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YALOVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396180 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Hizmet Bilim Dalı |