Show simple item record

dc.contributor.advisorKesgin, Bedrettin
dc.contributor.authorAltinok, Selda
dc.date.accessioned2020-12-06T16:35:50Z
dc.date.available2020-12-06T16:35:50Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106583
dc.description.abstractSosyal hizmet, sosyal sorunlara çözüm getirme amacı ile doğmuş bir meslek ve bilim dalıdır. Sosyal hizmetin ilgilendiği sorun alanları mikro, mezzo ve makro boyutları içerir. Bu bağlamda sosyal hizmet, toplumsal yaşamdaki problemlere, bireysel problemlere ve bireyin içinde bulunduğu grup ve çevrenin problemlerine çözüm üretmeyi amaçlar.Sosyal çalışmacılar diğer mesleklere oranla daha fazla sorunla karşılaşırlar. Problem çözme sosyal hizmet mesleğinin temel dinamiklerinden biridir. Bu nedenle sosyal hizmet lisans eğitiminin problem çözme becerisini artıracak bir niteliğe sahip olması gerekir. Nitekim sosyal çalışmacıların problem çözme becerilerinin artması yalnızca mesleki başarı getirmekle kalmaz aynı zamanda sosyal adaletin sağlanmasına da aracılık eder. Bu çalışmanın amacı sosyal hizmet öğrencilerinin problem çözme becerisini ölçmektir. Yalova Üniversitesi sosyal hizmet bölümünde eğitim gören lisans öğrencilerinin problem çözme becerileri değerlendirilmiştir. 255 öğrencinin katılımıyla gerçekleşen çalışmada problem çözme envanteri ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bulgular kısmında yer verilmiştir.
dc.description.abstractSocial Work is a proffesion and sciencet that emerged to brings soluitons for social problems. Social problems that social work deals with inculudes micro, mezzo and macro dimensions. Social work aims to solve community problems, individual problems and group problems Social workers face with more problem than other professions. Problem solving is a coredynamic of social work profession. For this reason, social work undergraduate education should desinged that increasetheability of problem solving skills. Social workers increased problem solving skills not only bring Professional success but also mediate providing social justice. The aim of this research is to measure the problem solving skills of social work students. Problem solving skills of undergraute students who study in Yalova University department of social work were evaluated. Problem solving Inventory anda demograhpic form were used in the project which had 225 participants. Research results were included in the findings chapter.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleSosyal hizmet bölümü öğrencilerinin problem çözme becerilerinin ölçülmesi: Yalova örneği
dc.title.alternativeThe problem solving skills of undergraute students of social work students: The case of Yalova
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentSosyal Hizmet Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmSocial services
dc.subject.ytmYalova
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmVocational education
dc.identifier.yokid10084022
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396180
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineSosyal Hizmet Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess