Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkaya, Muammer
dc.contributor.authorCoşkun, Eda
dc.date.accessioned2020-12-06T16:34:59Z
dc.date.available2020-12-06T16:34:59Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106560
dc.description.abstractSosyal sorunların giderek arttığı günümüz toplumlarında, sosyal refahın sağlanması ve var olan sorunların çözüme kavuşturulması için yenilikçi etkinliklere ihtiyaç duyulmaktadır. Sosyal girişimcilik, bu ihtiyacı karşılamaya yönelik ortaya çıkmış, sosyal sorunları yaratıcı çözümler üreterek çözüme kavuşturan ve sosyal fayda oluşturan bir kavramdır. Sosyal girişimciliğin sağladığı sosyal faydanın ve çözümlerin sürdürülebilir olması ise yeni neslin sosyal girişimcilik vizyonuna sahip bir şekilde yetişmesi ile mümkün olabilmektedir. Bu bağlamda, okul öncesi eğitim kurumlarında verilen sosyal girişimcilik eğitimi ile çevresine duyarlı, girişimcilik ruhu kazanmış, yaratıcı, yetenekli, aktif ve yenilikçi bir nesil yetiştirmek mümkündür. Etkili bir sosyal girişimcilik eğitimi verebilmek için okul öncesi eğitim kurumlarının gönüllü kuruluşlarla işbirliği yapmaya ihtiyacı vardır. Sosyal fayda ve sosyal kalkınma amaçlı çalışan gönüllü kuruluşların okul öncesi eğitim kurumlarıyla, sosyal girişimcilik eğitimi verme amaçlı yapacağı işbirliği çocuklara; sosyal hizmetler, eğitim, çevre, sağlık, kültür-sanat ve spor alanlarında anlamlı çevrelerde bulunma ve bu konularda farkındalığını artırma fırsatı sunacaktır. Bu nedenle, okul öncesi sosyal girişimcilik eğitiminde gönüllü kuruluşların rolü oldukça önemli ve bu eğitimi geliştirici niteliktedir.Bu kapsamda, okul öncesi eğitimde sosyal girişimcilik eğitiminin hangi düzeyde verildiğinin ve bu eğitimin verilmesinde gönüllü kuruluşların rolünün belirlenmesi amacı ile 111 okul öncesi eğitim kurumunun yönetici bölümündeki kurucu, müdür ve eğitim koordinatörü ile anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına araştırmanın bulguları kısmında yer verilmiştir.
dc.description.abstractIn today's societies, where social problems are increasing, in order to provide social welfare and find solutions for recent problems, innovator activities are needed. In order to meet this need, to solve social problems with creative solutions, and to provide social benefit; social entrepreneurship concept has arisen. By raising new generation with social entrepreneurship vision, it is possible to sustain social benefits and solutions, which are created by social entrepreneurship. In this context, through giving social entrepreneurship education in preschool institutions, it is possible to raise a new generation who is creative, skillful, active, innovator, sensitive to environment and have entrepreneurship skills.For giving social entrepreneurship education effectively, preschool institutions need to collaborate with voluntary organizations. If voluntary organizations, which are working with the aim of creating social benefit and social progress, collaborate with preschool institutions in an attempt to provide social entrepreneurship education, they will give children a chance to create awareness and involve in meaningful social environments in terms of social services, education, environment, health, culture, art, and sports. Because of this reason, the role of voluntary organization in preschool social entrepreneurship education is so important and it supports social entrepreneurship education.In this context, on the purpose of determining how social entrepreneurship is given in preschool institutions and what is the role of voluntary organizations in terms of giving social entrepreneurship education, survey was conducted with 111 preschool institutions' founder, director and education coordinator. Findings of the survey are included in results part.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleGönüllü kuruluşların okul öncesi sosyal girişimcilik eğitimindeki rolü
dc.title.alternativeThe role of voluntary organizations in preschool social entrepreneurship education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentSosyal Hizmet Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial entrepreneur
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmVoluntary organizations
dc.subject.ytmSocial problems
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.identifier.yokid10078381
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396181
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineSosyal Hizmet Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess