dc.contributor.advisor | Özdemir, Abdurrahman | |
dc.contributor.author | Altun, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:32:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:32:45Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-09-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106499 | |
dc.description.abstract | Globalleşen dünyada Arapça da, önem ve konumu itibarıyla öğrenilmesi gereken diller arasında, geleceğin en etkili dillerinden biri olarak yerini aldı.Tarihi süreçte Selçuklu döneminde açılan medreselerdeki Arapça öğretimi, Osmanlı dönemindede imparatorluğun yayıldığı her yerde Selçuklu medreselerinin bir devamı olarak açılanmedreselerde sürdürülmüştür.Tanzimat Döneminde ise, Batı tarzı açılan mekteplerde Arapça öğretiminde yeni yöntemleruygulanmıştır.Cumhuriyet döneminde de bir ara dönem yaşayan Arapça öğretimi, İmam-Hatip Okulları ileİlahiyat Fakültelerinde tekrar başlamış ve günümüze kadar devam etmiştir. Ancak 60-70 yıldırArapça öğretiminin yapıldığı söz konusu okullarda istenen başarı sağlanamamıştır.Araştırma, anket ve gözlemler bu başarısızlığın en önemli sebepleri arasında, öğretmen, yöntem,program, amaç, öğrenci ve ortamı göstermektedir.Bu çalışmamızda, Cumhuriyet döneminde, İmam-Hatip Okulları ile İlahiyat Fakülteleri baştaolmak üzere Türkiye'de yapılan Arapça öğretimi ile bu öğretimin sonuçları ele alınarak Arapçaöğretimde mevcut durum, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri ele alınmıştır.Tezimizde, dil öğretiminde, kelime ve gramer öğretiminin iki kilit unsur olduğu ve bu ikiunsurun Arapça öğretiminde, Özellikle Türklere hangi yöntem ve tekniklerle verileceği hususuele alınmıştır.Çalışmamızda, tarihî süreçte, Türkçe-Arapça etkileşmesi neticesinde her iki dilde de kullanılanortak kelime varlığı, Arapça bazı gramer kurallarının Türkçede var olması gibi avantajlar,dikkate alındığında, Türklere özel bir takım yöntem ve tekniklerle, daha kolay ve daha kısa birsürede Arapçanın öğretilebileceği tezi benimsenmiştir.Anahtar Kelimeler: Arapça, Türkçe, kelime, gramer, öğretim | |
dc.description.abstract | In the increasingly globalized world, Arabic, by its place and importance, is also lined up among thelanguages to be learned as one of the most effective languages of the future. Contemporary methodsand techniques used in teaching foreign language are also used in teaching Arabic.During historical process, Turks adopted Arabic, which they recognized as religious and scientificlanguage, and attached great importance to its education and teaching as of accepting Islam. Duringthe Seljuks period, the classical madrasahs (Moslem theological schools), which were opened forArabic language teaching, were extended by transforming them into systematic madrasahs duringNizamülmülk period. During the Ottoman period also, Arabic was taught in madrasahs, which werethe continuation of the Seljuks madrasahs, in everywhere that the empire spread.Arabic education, which also experienced an interim period during the early Republican period, wasrestarted in religious schools (İmam Hatip Okulları) and Faculties of Theology (İlahiyet Fakültesi) andcontinued until today. However, the desired success was not achieved in the said schools, whereArabic education has been offered for the last 60-70 years.Researches, surveys and observations indicate teacher, method, program, objective, student andenvironment among the most important reasons of this failure.In our study, the current situation, encountered problems and solution proposals in Arabic educationare discussed by examining Arabic education and the results of this education in Turkey led byreligious schools and Faculties of Theology during Republican Period.In our thesis, two key elements in Arabic education, namely word and grammar teachings, and themethods and techniques of offering these two elements in Arabic teaching especially to Turks arediscussed.In our thesis, the argument of teaching Arabic language to Turks easier and in a short periods by usingsome methods and techniques specific to Turks is adopted when the existence of common words beingused in both languages and the advantages of the existence of some Arabic grammar rules also inTurkish language as a result of Turkish-Arabic interaction are taken into consideration.Keywords: Arabic, Turkish, word, grammar, teaching | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Doğu Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Eastern Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türklere Arapça kelime ve gramer öğretim yöntem ve teknikleri sorunlar ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Methods and techniques in teaching Arabic words and grammar to Turks problems and solution proposals | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-05 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Arabic | |
dc.subject.ytm | Arabic words | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.identifier.yokid | 10124178 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YALOVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436926 | |
dc.description.pages | 282 | |
dc.publisher.discipline | Arap Dili ve Belagatı Bilim Dalı | |