Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Selami
dc.contributor.authorAvarkan, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-06T16:28:19Z
dc.date.available2020-12-06T16:28:19Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106377
dc.description.abstract`E-Ticarette Tersine Lojistik Faaliyetlerinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi` isimli bu tez çalışmasında öncelikli olarak elektronik ticaret kavramı, tanımı ve tarihsel gelişim süreci, elektronik ticarette kullanılan ödeme sistemleri ve e-ticaretin faydaları ele alınmıştır. Daha sonra lojistik kavramının ortaya çıkışı, ve lojistiğin tarihsel süreci hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca tersine lojistik kavramının ortaya çıkışı, süreçleri, önemi ve uygulama nedenleri hakkında bilgiler aktarılmıştır. Günümüzde e-ticaretin gelişmesi ile birlikte sanal organizasyonlar ortaya çıkmıştır. Müşteriler bu sayede zamandan tasarruf, uygun fiyat ve yüksek hizmet kalitesi gibi avantajlara sahip olmaktadırlar. Ancak satın alınan ürünün beklendiği gibi çıkmaması birtakım sıkıntılara sebep olmaktadır. İade sürecinin iyi yönetilmesi müşteriler için büyük önem taşımaktadır. Sorunsuz bir iade süreci geçiren müşterilerin memnuniyeti artacak, e-ticaret sitesinin yeniden ziyaret edecektir. Bu çalışmanın amacı e-ticaret alışverişlerinde tersine lojistik faaliyetlerinin müşteri memnuniyetine etkisi ölçmektir. Bu amaç doğrultusunda son 1 yıl içerisinde internet alışverişlerinde iade işlemi gerçekleştirmiş 586 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Analizlerde; güvenilirlik analizi, frekans ve yüzde tanımlayıcı analizleri, faktör analizi ve regresyon analizi testleri uygulanmıştır. Uygulanan ölçeğin iç tutarlılığı 0,874 bulunmuştur. Sonuç olarak; tersine lojistik bileşenlerinin (iade politikaları, biçimsellik, tüketici çabası, hizmet alımı)müşteri memnuniyeti üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca da tersine lojistik bileşenlerinin (iade politikaları, biçimsellik, tüketici çabası, hizmet alımı)e-ticaret sitesini yeniden ziyaret etme üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis thesis study, entitled `The Effect of Reverse Logistics Activities on Customer Satisfaction in E-Commerce`, primarily discusses the concept of electronic commerce. Besides, it explains the development processes of e-commerce, its benefits and the payment systems used in e-commerce. Then it gives information about how the concept of logistics appeared and what the historical processes of logistics were. In addition to these, this study explains how the concept of reverse logistics appeared, which processes it has gone through by now, why it is important and should be implemented.Many virtual organizations have emerged with the development of e-commerce lately. These virtual organizations provide customers with some advantages such as saving time, getting high quality services and affordable prices. However, the fact that the products that have been purchased sometimes do not meet the expectations of the buyers brings about some problems. Hence, optimized return processes become very important for customers. Customers who haven't faced any problems during the return process will feel more satisfied; thus they will probably visit the website again soon.The aim of this study is to analyze the effects of reverse logistics activities on customer satisfaction in e-commerce transactions. For that purpose, questionnaires were applied to 586 people who had returned a product that had been purchased online in the last one year. The data were analyzed using Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). Reliability analysis, frequency and percentage descriptive analysis, factor analysis and regression analysis were used for the study. Internal consistency of the scale was found to be .874.The results show that reverse logistics components (return policies, formalization, customer effort, service recovery) have positive effects on customer satisfaction; and that reverse logistics components have positive effects on the attitudes of customers to revisit the site.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleE-ticarette tersine lojistik faaliyetlerinin müşteri memnuniyetine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of reverse logistics activities on customer satisfaction in e-commerce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-11
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ve Finansman Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmVirtual enterprises
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmReverse logistics
dc.identifier.yokid10190726
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498916
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess