Show simple item record

dc.contributor.advisorKesgin, Bedrettin
dc.contributor.authorAlayvaz, Cansu
dc.date.accessioned2020-12-06T16:28:09Z
dc.date.available2020-12-06T16:28:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106372
dc.description.abstractGünümüz iş hayatında örgütsel bağlılık ve iş tatmini önemle üzerinde durulan konulardandır. Çalışanların örgütlerine olumlu ve güçlü duygular beslediği örgütsel bağlılık, örgütlerin devamlılığı ve güçlenmesi açısından önemlidir. Örgütsel bağlılık terimi, örgütün bütününe yönelik çok geniş bir kavram iken iş tatmini terimi, daha dar anlamda olup bireyin işi ile alakalı duygusal tepkisini içermektedir. İş tatmininin artması örgütün büyümesi, başarı ve istikrarını etkilemekte; çalışanın da performansının yüksek olması işinden memnun olmasını gerektirmektedir.Sosyal hizmetin ortaya çıkışı, toplumdaki tüm bireylerin eldeki imkanlar ve fırsatlardan eşit derecede faydalanması temelidir. Sosyal hizmetin amacı, soyut ve genel ifadelerle belirlenmiş olup dengesizlikleri ortadan kaldırmayı hedefler. Temel hedef grubu, toplumda diğer bireylere göre dezavantajlı konumda bulunanlardır. Çalışmanın temel amacı sosyal hizmet alanında hizmet sunan farklı iş ve meslek gruplarından çalışanların örgütsel bağlılık ve iş tatminlerinin incelenmesidir. Çalışanların hizmet sağladıkları kuruma bağlılıkları ve yaptıkları işten aldıkları tatmin, bir anlamda çalışanların işe bakış ve iş yaşamlarındaki motivasyonlarını ve hizmet sundukları gruplara yaklaşımlarını olumlu/olumsuz olarak etkilemektedir.Çalışma, örgütsel bağlılık ve iş tatmini çerçevesinde Türkiye'deki en eski sosyal hizmet kurumlarından olan Darülaceze Başkanlığı'nda gerçekleştirilmiştir. Kurumun tercih edilme amacı, sosyal hizmet alanında faaliyet gösteren bir kurum olması ve aynı ayda üç farklı dezavantajlı gruba (yaşlı, engelli ve çocuk) hizmet sunuyor olmasıdır. Bu kurumda çalışanların örgütsel bağlılık ve iş tatminlerinin incelenmesi, buradan hizmet alan yaşlı, engelli ve çocukların da aldıkları hizmetin etkinliğini ve kalitesini etkileyen önemli bir unsur olarak görülmektedir.Araştırmada nicel ve nitel analiz yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Örgütsel bağlılığın iş tatminine etkisini ölçmek amacıyla toplam 158 anket uygulanarak veriler toplanmış ve SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara ve sunulan önerilere ilişkin bir nitel araştırma yöntemi olan yarı yapılandırılmış mülakat aracılığıyla görüşmeler alınmıştır. Nicel veri analizi kısmında korelasyon analizi, t-testi analizi ve anova analizi kullanılmıştır. Anketin ilk bölümü demografik sorulardan oluşmaktadır. İkinci bölümü Allen ve Meyer (1990) tarafından literatüre kazandırılan, geçerliliği ve güvenilirliği yerli ve yabancı araştırmacılar tarafından test edilmiş `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Üçüncü bölümde akademik değeri yüksek bir ölçek olan `Minnesota İş Tatmini Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma kapsamında yapılan analizlerde örgütsel bağlılık ve iş tatmini arasında bir ilişki olduğu, örgütsel bağlılık ve iş tatmini seviyesinin yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca kurumda çalışanların örgütsel bağlılık ve iş tatminlerinin cinsiyet ve vardiyalı çalışma sistemine göre farklılık gösterdiği ancak kurumda çalışılan süreye göre bir farklılık göstermediği sonuçları elde edinilmiştir.
dc.description.abstractIn today's business life, organizational commitment and job satisfaction are important issues. The organizational commitment to employees' positive and strong emotions is important in terms of continuity and empowerment of organizations. While organizational commitment is a broad concept for the organization as a whole, job satisfaction is narrower and involves the emotional reaction of the individual to work. The increase in job satisfaction affects the growth of the organization, its success and its stability; The employee also needs to be satisfied with the job of having high performance. The emergence of social service is based on the benefit of all the individuals in society at equal opportunities and opportunities. The purpose of social service is to define abstract and general expressions and to remove imbalances from the middle. The main target group is found in the community in a disadvantageous position compared to other individuals. The main purpose of the study is to examine the organizational commitment and job satisfaction of employees from different business and professional groups that provide services in the field of social services. Employees 'loyalty to the organization they serve and their satisfaction from the work they are doing affects positively / negatively the employees' attitudes toward work and their motivations for work life and their approach to the groups they serve. The study was conducted in the Department Hospice is one of the oldest social service organization in Turkey within the framework of organizational commitment and job satisfaction. The institution is intended to be an institution operating in the field of social services and offering three different disadvantaged groups (elderly, disabled and children) in the same month. The examination of the organizational commitment and job satisfaction of the employees in this institution is seen as an important factor affecting the efficiency and quality of the service they receive from elderly, disabled and children who are serving here. Quantitative and qualitative analysis methods were used together in the study. In order to measure the effect of organizational commitment on job satisfaction, a total of 158 questionnaires were administered and data were collected and analyzed by SPSS program. Negotiations were obtained through the semi-structured interview, which is a qualitative research method on the findings and the proposed proposal.In the quantitative data analysis part, correlation analysis, t-test analysis and anova analysis were used. The first part of the questionnaire consists of demographic questions. İ The second part was the `Organizational Commitment Scale`, which was credited to the literature by Allen and Meyer (1990) and tested by domestic and foreign researchers for validity and reliability. In the third part, `Minnesota Job Satisfaction Scale`, which is a high academic scale, was used. In the analysis made within the scope of the research, it is seen that there is a relation between organizational commitment and job satisfaction, organizational commitment and job satisfaction level is high. It was also found that the organizational commitment and job satisfaction of the employees in the institution differ according to the gender and the shift work system but do not show any difference according to the working time in the institution.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleTürkiye`de sosyal hizmet kurumlarında çalışanların örgütsel bağlılık ve iş tatminleri: Darülaceze Başkanlığı örneği
dc.title.alternativeJob satisfaction and organizational commitment of employees in the social services agency in Turkey: Case of Darulaceze Presidency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-18
dc.contributor.departmentSosyal Hizmet Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial service institutions
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmSocial services
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPoorhouse
dc.identifier.yokid10208472
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYALOVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid518493
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineSosyal Hizmet Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess